Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achterwiellagers 650e

Schrijver HEKMAN
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2007 19:27 
Even opnieuw voorstellen,zo een twee jaar geleden kocht ik een 650 met defect cardan(meenemertandwiel in de naaf was versleten)in een koop had ik er ook nog een sloper bij met een plusminus 90 procent goede meenemer,dus overgezet en proefrijden;na een 70 kilometer was het uit en over, geen aandrijving meer,vreemd want zo een tandwielverbinding moet goed gesmeerd nog wel even mee kunnen.Door drukte pas sinds kort weer het sleutelen opgepakt,ander tandwiel erin en door schade en schande wijs geworden eerst maar eens proefdraaien op de bok ;vreselijke slingering van het achterwiel,dus niet verder en een en ander weer uit elkaar,blijkt dat de wiellagers erg veel speling hebben en wat nog erger is vorige eigena(a)ren hebben het lager aan de meenemer zijde (wat vermoedelijk te klein is aangeschaft)pas gemaakt door de naaf met een drevel "op te tikken"d.w.z.het rekken of drijven van het materiaal door er allemaal kleine "pitten"in te slaan,omdat vermoedelijk daarna het lager nog niet vastzat is het ook nog erin gelijmd met loctite of zoiets.Mijn vraag;waar vind ik de exacte lagergegevens en hoeveel tolerantie betreffende slingering van het achterwiel hanteert Honda?Na plaatsing op een richtbokje zit er volgens mij wel een radiale slingering van 4mm in ,dit los ik niet op d.m.v. nieuwe wiellagers en wil graag weten wat acceptabel is en/of ik een ander wiel nodig heb.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2007 00:17 
http://www.cmsnl.com/honda-gl650i-silver-wing-interstate-us_model1075/ partslist/F++12.html

beging hier maar eens te spitten en via de parts nr kom je wel verder
ikzelf zou een wiel zoeken die goed is.
twee lagers is al 30 euro
en dan spreek ik niet over de rest

andre

http://home.quicknet.nl/qn/prive/andre.meuwese/
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2007 01:22 
Service limit (radiaal) volgens 't Honda manual voor een 650 achterwiel is 2 mm
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2007 11:34 
Welkom!

Kijk eens naar de 'Showroom' bij de CX 500/650 Euro's, en dan nr. 32. Ik heb er de SKF lagermaten bijgezet.

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 dec. 2007 13:41 
Ik heb nog een 650 wiel staan, mail me maar, dan komen we er wel uit.
Groet Erik

Schrijver HEKMAN
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 dec. 2007 21:23 
In orde mensen ,bedankt voor de reacties,ik ga aan de slag om een en ander te verhelpen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterwiellagers 650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven