Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Welke CX500 Stator is de beste?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 dec. 2007 16:58 
Mededeling

In de begroting voor het volgende jaar, en daarop vooruitlopend, is ruimte gekomen om de persoonlijke mobiliteit te vergroten middels het verkrijgen van een CX500 onderdeel ten gunste van de "Rode Rakker", te weten een deel van het motorblok, met name een stator, type G47, welke na zorgvuldig afwegen en ingewonnen advies besteld zal worden bij een nader te selecteren firma, door de commissie, belast met het onderzoek, calculatie en eer-herstel van "Rode Rakker" voornoemt.

Vaarvan geen akte, want zo gek ben ik nou ook weer niet.

In 't kort : er gaat een stator besteld worden.
Ik wil even gebruik maken van de verzamelde kennis van 't forum, en zou graag weten waar ik zo'n ding het beste kan bestellen.

Harmony,
Hans.
( JOEPIE!! )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 dec. 2007 17:36 
Ik heb heel goede ervaringen met een stator die ik via www.carmo.nl heb gekocht. Motor liep na paar avondjes sleutelen weer als nieuw!
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 dec. 2007 19:43 
Misschien ook een prijsje er bij wat zo'n stator her en der mag kosten.

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 dec. 2007 20:17 | Aangepast door: jost 
Bij carmo zou die €107,- moeten kosten.
Is ook niet echt duur. ga de komende weken daar eens kijken in Helmond.
Kan ik er gelijk een meenemen.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 dec. 2007 21:48 
Jost,

Dat is 107 euro exclusief handling/btw. Samen komt het op 139,23 euro uit.

Dus een aardig bedragje.

Harmony,
Hans.
( die niet over een nacht statordenken gaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 dec. 2007 18:05 
Da's dus idd een slok op een borrel meer.
Ga in de kerstvakantie toch maar proberen of ik de ontstekingsspoelen van een oude stator zelf opnieuw kan wikkelen. Zie een paar draadjes terug de link naar Han. Heb ik dan ook weer wat te doen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver whaaa
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2007 18:59 | Aangepast door: whaaa 
Elders op het forum is http://www.electrexworld.co.uk/ genoemd om stators te bestellen, maar blijkbaar heeft nog niemand zich daaraan gewaagd. Ik ben ook zoekende naar een stator en dus op zoek naar de beste plek om er een te bestellen.
Contact met de nederlands contactpersoon heeft me naar de volgende website geleidhttp://www.siccamasales.nl/ en de wetenschap dat bestellen 5 euro kost, bovenop de 95 euro kostprijs is dat 100 euro. Mooie prijs.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 dec. 2007 20:18 
Na een CDI kastje te hebben ontvangen, gaf deze geplof in de uitlaat, net zoals met het geleende kastje van Ton Oostveen, wachtende op het kastje, had ik inmiddels de carburateurs uit elkaar gehad en gereinigd en de kleppen gesteld en de bobine,s op mijn aloude prufex bobinetester gehad.

Met het ontvangen kastje de boel warm gedraaid en de boel gesynchroniseerd( ik gebruik hiervoor mijn geliefde carbtune), echter het bleef wat rommelen met gas opnemen, dan maar een stukje rijden, dan voel je wat meer en stinkt ook niet zoals een garage vol onverbrand mengsel.

Ding loopt goed tot net boven de 5000rpm en dan komt de boel volkomen in de war en gaat de rem erop( het lijkt wel de begrengzing van mijn lease Renault Traffic), ga morgen die Siccama maar bellen en als de G47 stator op voorraad is, ga ik er morgenavond 1 ophalen.

groet:

paul van leeuwen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welke CX500 Stator is de beste?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven