Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Overdruk carter CX500?

 
Schrijver Jos Folkers
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 dec. 2007 09:09 
Heb net m'n CX500 opengehad om een gebruikte nokkenas te plaatsen (met dank aan Marco). Bij het proefdraaien draaide ik de oliepeildop los waarna bleek dat er vrij veel overdrk in het carter zat. Is dit normaal of moet ik mij zorgen gaan maken over mijn zuigerveren?

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 dec. 2007 09:20 
Het blok zou geen overdruk moeten hebben. Misschien lijkt het spatten van de olie dat er druk op het carter staat. Het carter wordt belucht door, bij de ouder modellen, 2 ontluchtingsslangen achteraan, bovenaan de cilinders. Aan de andere kant onderaan het luchtfilter. Bij de nieuwere modellen zit de aansluiting op het kijkvenster van het vliegwiel.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 dec. 2007 13:05 
De peilstok zit naast de krukas die lekker door de olie slaat. Dat de olie om je oren vliegt als je de peilstok eruit haalt bij draaiende motor lijkt me normaal, ook zonder overdruk.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 dec. 2007 20:24 
Olie waar, alles zit onder als ik eht blok start zonder peil stok.
En dat is al een paar keer gebeurd bij mij tuis met al die blokken.
Daarom word er voor het inspektie dopje aan de andere kant ook een kijk klas geleverd om tijdens het draiien van de motor naar het vlieg wiel te kijken. Dus en blaast er wel lekker uit.
En dan is er nog iets, er staat 500 cc te zuieg en te blazen door het gat. De zuigers gaan bijna te gelijk omhoog en omlaag.
Neem die van een GL650, je weet niet wat je ziet als je de peil stok vergeet.

Het wordt minder als het blok olie gaat verbruiken. Grens is ongeveer 1 liter op 1000 kilometer. Dat is dan nog vrij grof gemeten.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2007 14:16 
ik heb eens geprobeerd de ontsteking met de stroboscoop te controleren bij de 650silverwing.
dat doe je maar een keer!! zelfs olie in m'en gezicht.
theo

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 dec. 2007 10:06 
Als je de kleppen verkeerd hebt staan (de uitlaatklep blijft open ) dan is het mogelijk dat je een hoop druk in je blok krijg
maar lekker lopen doet het blok dan ook niet meer
en de kleppen hebben dan zeker geen lang leven
al hoewel het blok lekker stil is want de kleppen hoor je niet meer tikken (komen niet vrij meer ) maar koelen dus ook niet meer

gr A Koopmans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Overdruk carter CX500?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven