Klopt, het is een prima band tegen lage kosten. Echter ben ik nou 6500 kilometer verder en de band ziet er nog goed uit. Ook bij nat weer gaat het bestwel goed. Echter er is toch een klijne kant tekening. Hier moet maar eens over na gedacht worden. Ik rij zelf de silverwing en die heeft een kleiner achter wiel. Dus meer een balon band dus. De zijdelingse beweging is in deze band aan de hoge kant. Dat wil zeggen dat het soms lijkt of de band achter niet de juiste spanning (bar 2.4) heeft. Ook als je de motor beed pakt en je geeft ruktjes aan het stuur dan zie je de velg zijdelings bewegen in de band. Dit vind ik dus een min punt. Hierin was de batlax veel beter. Dus met andere woorden de bant verliest zijn stugheid na ongeveer grof weg 4000 kilo meter. Dit leverd problemen bij snelheden boven de 150 kilometer per uur op. Toch is het proviel na 6500 kilometer
in prima staat. Dus het zou voor mij wel een band zijn die 12000 kilometer mee zou moeten gaan. De batlax had voor mij rond de 7000 kilometer een ander probleem en dat was dat de band erg snel plat werd en waarbij de randen van het dual compound gebeuren opspeelden. De overgang was te extreem. Hierdoor was de batlax bij 8000 a 9000 kilometer bij mij versleten.
Ik heb er veel over geschreven om een goed beeld neer te zetten. Ik weet ook dat we over een jaar weer alles kunnen herzien omdat er dan weer een nieuwe band zal zijn die beter is.
met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html