Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Grotere tank op een GL??

Schrijver Dinges
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 dec. 2007 11:43 
Ik zit eraan te denken een CX tank op mijn GL met originele kuip te gaan monteren. Voor zover ik weet gaat hier meer benzine in (Is dat zo? Weet iemand hoeveel?) en tevens is de tank volgens mij iets breder waardoor ik de motor makkelijker met mijn knieen vast kan houden voor een prettiger rijgevoel. Weet iemand of dit zo 1 2 3 past?
En of wat ik in mijn hoofd heb ook zin heeft? Ik stuur graag vannuit mijn heupen maar met de smalle tank en naar voren staande voetsteunen voelt het net niet helemaal lekker aan, vandaar mijn idee.
Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het graag horen.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 dec. 2007 12:19 | Aangepast door: gompie 
Dom als ik ben heb ik vroeger eens een vlammetje gehouden bij de tank van mijn HMW brommer. > grote knal!
maar er ging toen wél (onbedoeld) 4 liter meer benzine in...
(en was nog steeds benzine-dicht)

Nee, al mijn vingers heb ik nog...
Dirk (die tegenwoordig hele andere domme dingen doet)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 dec. 2007 15:13 | Aangepast door: voorbijganger 
In een A type gaat 17 liter benzine, tank lijkt groot maar valt in de praktijk tegen vind ik, Qua inhoud dan.
Wat er in een GL tank gaat weet ik niet.

En Dirk, mijn Zündapp brommer had een schade opgelopen en dus een deuk in de tank.

benzine eruit, water en witte bonen erin en de deuk was er bijna uit, ik durfde de bonen niet nog een nacht te laten zitten bang dat de tank zou openscheuren.

Schrijver Dinges
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 dec. 2007 15:36 
17 liter maar? In mijn tank gaat nu al 17,5 (met schade en schande achter gekomen, 1 keer droog gestaan). Daar win ik dus niet veel mee.

@ Dirk: Is ook een idee, het is tenslotte bijna oud en nieuw. Maar vind het wel wat tricky eigenlijk, mss toch maar niet doen.

Gegroet Dennis die ook al een rijtje stommiteiten op zijn naam heeft staan. (Nee ga er verder niet op in!)

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 29 dec. 2007 17:02 
Is dit wellicht een optie voor je? In Duitsland zijn tanks verkrijgbaar voor de CX500 die een inhoud hebben van 22 liter. De tank van een 650E heeft een inhoud van 19 liter, maar of dat past op een GL? Geen idee.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 dec. 2007 21:54 
een cx500c tank heeft standaard 8,5 liter ofzo, ik heb toen een cxA tank erop gezet en daar kan idd 17,5 liter in. Deze was zo pas te maken, alleen het zadel ging ietsjes naar achter, dus de ophanging van het zadel staat nu schuin naar voren ipv recht naar beneden.
stuk fijner, maar als je nu 17,5 liter hebt maakt het niks uit
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Dinges
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 dec. 2007 08:30 
Had het stukje over tank vergroting ook al gezien ja Marcel maar helaas ben ik niet zo'n wonder in metaalbewerking, zeker dat dunne spul doet bij mij vanalles behalve wat mijn bedoeling is.
Moet volgende week nog wel even naar Roukema, eens zien of ze een E tank hebben en of dat mss een beetje past. Begrijp intussen dat een A tank dus niet de oplossing is die ik zoek.

Ach ja, zo blijf je bezig met je fietsje.
Bedankt zover allemaal, als iemand nog iets weet........

Groeten Dennis

Schrijver Dinges
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 dec. 2007 12:08 
Zag net op de Amerikaanse cx club site een foto van een E tank die aangepast was voor een GL als ik het verhaal een beetje goed begrepen heb. Zou alleen de bovenste bevestiging verliezen voor de zijkappen. Ook had deze man de uitsparingen voor de buddy eruit geslepen en glad gemaakt zodat de inhoud nog iets groter is geworden.
Schijnt dus wel redelijk eenvoudig te kunnen, en via via ken ik wel iemand die goed is met plaatwerk. Ga hier maar eens wat verder naar kijken denk ik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Grotere tank op een GL??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven