Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

meenemer kilometerteller defect

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 jan. 2008 18:57 
Vanmorgen is volgens mij de meenemer/gever bij het voorwiel defect geraakt. Als ik het voorwiel draai dan draait het platte asje niet; dit platte asje past in het vorkachtige uiteinde van de snelheidskabel. Ik lees op deze site over een verbogen ringetje en metalen stripje; ik zie echter alleen maar dit stilstaande platte asje achter het voorwiel en zie geen andere onderdelen. Graag jullie advies om het asje weer aan het draaien te krijgen.

Het gaat hier om een cx500 DeLuxe 1980.

Groet Erwin Wormgoor

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 jan. 2008 19:31 
Hallo Erwin .

Kijk even bij Hans V (harmony) op zijn site
teller stuk deel 2
daar staat het onderdeel op wat waarschijnlijk de oorzaak is van het niet meer functioneren van jouw teller aandrijving

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/tellerstuk.html

(dit is de 2de keer dat ik naar Hans V zijn site verwijs)

Kun je zien hoe interesant het is

Gr Arnold

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 jan. 2008 22:19 
kan zijn dat je de aandrijving even uit je wiel moet halen, dan zie je een ring met 2 uitsparingen aan de binnenkant (die tegen het wiel zit) en die 2 uitsparingen moeten om 2 uitsteeksels in je wiel vallen.
het kan zijn dat ze verbogen zijn en je ze moet terugbuigen.
is de moeite waard, is de goedkopste manier (anders heb ik er ook nog wel 1 liggen)

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 jan. 2008 22:38 
Erwin,

Even controleren.

Voorwiel eruit, km-teller aandrijving eruit, ga op zoek naar het meeneem-ringetje (vgls. het grote boek van Peters : 'meenemer tandwielkast') en kijk of 'ie niet al te veel verbogen is. Is 'ie dat wel : Rechtbuigen, en alles schoonmaken en terugbouwen.

Is dat het niet, dan weet ik het ook niet. Maar de kans is groot dat daar het probleem zit. En maak zeker de overbrenging in het tandwielhuis schoon. Bij mijn twee CX-en was het vet erg oud en in plaats van helpen met smering werkte het oude vet een soepel draaien tegen.

Harmony,
Hans.
( fris vet : tegenspraak? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 jan. 2008 12:12 
Beste mannen, dank voor de tips. Ik heb nu eindelijk een goed beeld van de begrippen. Gaat allemaal wel lukken denk ik zo.

Groet Erwin

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 meenemer kilometerteller defect

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven