Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

poedercoaten

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 jan. 2008 12:18 
Allereerst: de BW voor het nieuwe jaar en probeer het rubber aan de onderkant te houden (zonder de lol van het rijden uit het oog te verliezen).

Ik heb al een beetje gezocht en ook wel wat gezien op het forum onder "techniek" maar toch nog maar eens:

Ik heb het frame van mijn CX kaal gemaakt en ben dit nu aan het klaarmaken voor de poedercoater. Ik wil eigenlijk niet de balhoofdlagers vervangen want die zitten er nog niet zo lang in.

Wat kan ik doen om dat goed af te sluiten?

Voorts tav de bouten en schroefdraad: alle schroefdraad bedekken met bouten en alle bouten voorzien van moeren? Krijg ik dat dan wel weer goed los na het poedercoaten?

Achterbruglagers worden zowiso vervangen.

Bedankt alvast voor alle suggesties.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 jan. 2008 12:38 | Aangepast door: Paul van Leeuwen 
Hoi Jos,

Voor het balhoofd, kan je boven en onder een grote carosseriering gebruiken en deze verbinden met een draadeind en 2 moeren, de overige schroefdraad afdekken, moet met een bout in de draad voldoende zijn.

Groet:

Paul

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 jan. 2008 16:02 
even een opmerking van Beussie
Boutje of bout in de schroefdraad deze moet dus maar met twee of drie gangen erin gedraaid worden anders breek je teveel van het poedercoating af met het losdraaien van deze bouten.
en het balhoofd idd zoals Paul van Leeuwen zegt met carrosseriebouten en een draadeind zodat er geen poedercoating op het raakvlak van het lager komt.
en bij deze iedereen de beste wensen voor 2008.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2008 11:47 
Schroefdraad wordt meestal wel voor het coaten door het (straal- en) poedercoatbedrijf afgedekt met een rubberen stop.
Je kunt de draad ook gewoon open laten en na het coaten met wat olie nasnijden met een tap.
De openingen van balhoofd etc. moet je inderdaad zelf met bvk de genoemde carosserieringen/draadeind afdichten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 jan. 2008 13:56 
Kan dat afsluiten ook (die openingen van balhoofd) met een stukje hout met een stuk draadeind er doorheen of wordt dat hout versnipperd tijdens het stralen? (ben zelf wel eens in een professionele straalcabine aan het prutsen geweest en daar stond een beste kracht op de straal).

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 jan. 2008 21:15 
Geen hout gebruiken; daar gaat het straalgrit dwars doorheen.
En na het stralen gaat als het goed is het metaal even in een ontvettingbad daarna wordt het metaal met zink, primer oid beschermd en pas daarna wordt de poedercoatinglaag opgebracht en wordt alles in een oven verhit; tegen dat alles kan hout ook slecht.
De bescherming van openingen is er uitsluitend voor bedoeld in de oorspronkelijke boring / draadgaten geen verf/coating te krijgen.
Want dat moet je er dan weer uit gaan peuteren want je krijgt er echt geen bout of lager meer in.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 poedercoaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven