Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Moet ik nu echt mijn hele motor slopen??

 
Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 jan. 2008 02:58 
Lieve mensen ik heb advies nodig.
Onlangs heb ik beugels voor mijn vetterkuip gekocht.
nu ben ik begonnen om de voorkant (koplamp) te demonteren maar nu stuit ik toch op een paar (kleine) probleempjes.
Nu heb ik de kunstof kap en de knipperlichten verwijderd maar nu liggen mijn tellers los.
Zijn er aparte beugels voor de tellers of moet de kap blijven zitten en heb ik te veel verwijderd.
En dan de beugel aan het frame. Waar moet die bevestigd worden en moet ik daarvoor mijn radiator er af halen want ik krijg de beugel niet over de dop van mijn koeling. of is er misschien een eenvoudiger manier.

Er zijn genoeg CX rijders met een vetterkuip dus de antwoorden moet ik hier kunnen vinden.
Als er iemand in de buurt van Rijswijk woont of komt is hij of zij altijd welkom om even een blik te werpen. (je vertrekt NOOIT zonder koffie)

alle info is welkom.
thnx pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 jan. 2008 03:00 
N
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 jan. 2008 03:06 
Bellen mag ook. Ik moet het weekend wel werken maar ben nog 2 dagen aan het sleutelen.
Ik ben te bereiken onder nummer 0653540359
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 jan. 2008 10:17 
hoi pjotter,
er bestaat een speciale 'kap', als vervanging voor de orginele kunstof kap. die heb jij nodig als je een kuip monteert. de beugels moeten aan de 4 tap-einden waar ook het blok aan hangt bevestigd worden. soms zijn die tap-einden te kort en moet je ze verlengen. enkelen op ons forum hadden de zelfde problemen. de radator moet je laten zitten. succes, theo.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 jan. 2008 11:34 
hoi theo.
Jij spreekt over beugels (meervoud dus) maar ik heb 1 beugel die dwars onder het frame door moet, en 2 losse korte haakse beugeltjes. En ik ben zelfs bang dat de ruimte tussen de radiator en het frame zo weinig is dat ik de dop niet meer kan draaien. (ik zou wel eens de ophanging willen zien bij iemand met een vetterkuip)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 jan. 2008 13:22 
inderdaad, bij mij waren het 2 driehoekige beugels verbonden door een dwarsstang!
hoe kom jij aan jouw beugel?komt ie echt van een CX500 af? een GL-kuip bestaat trouwens wel uit een stuk, maar die zal je niet hebben.
misschien heb ik nog oude foto's, als je wil, zou ik die kunnen opzoeken.
theo

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2008 14:24 
Mijn beugel heb ik van 1 van de clubleden. volgens hem heeft die ook op een CX gezeten met een vetterkuip erop. Mijn kuip bestaat uit (totaal) 3 delen. De kuip zelf en aan weerskanten een verleng stuk om de kuip langer te maken.
Brengt mij tevens naar de vraag of er iemand is die nog een kap heeft waar mijn tellers in kunnen en er ook aan mij wil overdoen.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 jan. 2008 14:26 
Als je nog foto`s hebt zou ik ze graag willen zien. je kan ze mailen naar, petermeijer@versatel.nl
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 jan. 2008 16:48 
ik vond de foto's. ik zal ze je mailen.
schiet me nu te binnen dat er diverse VETTER-kuipen bestaan.
welke heb jij?

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 jan. 2008 21:34 
Hoi Pjotter,

Ik heb ook een cx met een vetter kuip, type Windjammer met ronde koplamp. Deze kuip is gemonteerd met behulp van twee ,driehoekvormige, beugels. Ik weet niet of deze helemaal orgineel zijn maar het past goed. De beugels zitten vast op de voorste motor ophanging, de lowers zitten met beugeltjes aan het blok geschroefd. Aan de onderkant natuurlijk want boven zitten ze met drie schroeven aan de kuip vast. Ik heb ook geen speciale kap ter vervanging van de koplamp unit maar daar zit een lap kunstleer omheen. De tellers zijn verhoogd met behulp van zelf gefabriceerde beugels. Dit was al zo, heb ik niet zelf gedaan. Als je wilt wten hoe het er uitziet wil ik wel foto's maken maar dat gaat niet meer lukken voor het weekend.

Succes en met vriendelijke groet,

Ton Oostveen

Schrijver attema
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 jan. 2008 10:42 
Tja, ik heb de beugels aan Pjotter verkocht. Maar hoe zat het ook alweer. Ik heb de vetter kuip er gewoon afgehaald en alle beugels naar Pjotter gestuurd. Het zat op een CX van bouwjaar ongeveer 1980. Met de zwarte, omgekeede, kromstarwielen. De beugel paste keurig om het frame en de radiateur heen. Ook de tellers kunnen vast aan het extra framepje.
Advies hoe je het nu moet doen kan ik je niet geven. Mijn ervaring met vetter is alleen "slopen" Alle schroeven links om draaien, daar ben ik goed in, maar hoe het weer inelkaar moet, zou het niet weten.
Graag tot ziens op de nieuwjaar bijeenkomst in Almere, bij de motorvereniging. Ga daar wat vertellen over mijn usa ritjes met een cb350 en, tuurlijk, een cx

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 jan. 2008 17:18 
Nou ben ik wel gewend om te puzzelen maar deze puzzel gaat toch echt mijn pet te boven.
Dacht ik de oplossing gevonden te hebben....... ja mooi mis.
De beugels die halverwegen het blok gemonteerd moeten worden, worden afgedekt door de kap die over mijn radiator zit. (dus kap er af en kijken of het past) nou dat past maar kan dan mijn kap er niet meer op zetten.
Als ik de kap aanpas (stukje er uit zagen) kan ik het passend maken.Maar dan stuit ik op het volgende probleem. De beugel zit nu zo ver naar voren dat (als ik wil sturen) de olie slangen van mijn voorrem tegen de beugel aan komen en ik haast niet kan sturen. (alleen recht door is ook geen optie) Ik kan nu toch echt wel wat hulp gebruiken anders kan ik niet eens op de motor naar het treffen komen, en dat zou ik toch wel heel jammer vinden.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 14 jan. 2008 17:54 
ik ben nog even op zoek geweest wat voor kuip ik precies heb. ik heb op de vetter site een afbeelding van mijn kuip gevonden. (zie bijgaande link)
het is de foto waar de Original Snap Vents getoond worden.
http://www.craigvetter.com/
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Moet ik nu echt mijn hele motor slopen??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven