Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vraag over de waterpomp

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2008 12:19 
Op het moment heb ik het blok van mijn cx uite elkaar liggen en ben bezig dit weer in elkaar te zetten. Nou lees ik her en der wat over de waterpomp. Ik heb nooit problemen met de waterpomp gehad maar als ik zie hoeveel roest er op de aflsuitingen zit vraag ik me af ofdat ik er toch niet iets tegen moet doen. Zie hieronder de foto's. Is het raadzaam om nu ik het blok toch gedemonteerd heb de waterpomp onder handen te nemen?

Groeten Dirk,

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2008 16:51 
Die roest betekent dat de koelvloeistof weinig ververst is. Als de seal nooit gelekt heeft kun je gok wagen en de oude erin laten zitten. Wil je een nieuwe dan zou ik 'n erin persen (en niet meppen). Ik kan mijn seal-pers meenemen naar de nieuwjaarsbijeenkomst op 27 januari in Almere (dan moet je de nieuwe seal wel snel bestellen natuurlijk). Het koperen ringetje MOET je vervangen en uiteraard een nieuwe pakking van de waterpomp deksel monteren. En wees heel voorzichtig met het aandraaien van het moertje op de waaier want het schroefdraad van de nokkenas is kwetsbaar. Het is verstandig om hier een drupje borgvloeistof (Locktite) te gebruiken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcel V
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 jan. 2008 18:53 
Halloowhaa
Ik ben een echte " leek" , pas net op CX begonnen
Als ik echter je fotobekijk zie ik een groen "plasje" onder het asje liggen en kijkt het alsof de binnenbus (keerring?) er schuin inzit. Is de boel al eens aangepakt misschien en scheef geplaatst of hoort dit zo??
Verder denk ik dat de roest wel meevalt en dat de getande as goed in het vet
moet worden gezet - execatervet voor pompen, of kranenvet, dat blijft mooi op de plaats bij wat meer warmwater..

Gr.Marcel
(die techniek wel een mooi ding vindt)

Schrijver whaaa
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2008 13:08 
Bedankt voor de reacties. Omdat ik het niet ingewikkelder wil maken dan het al is laat ik de seal denk ik maar gewoon zitten. Nou moet ik wel op zoek naar een nieuw koperen ringetje en de pakking. Deze zaten niet bij de pakkingset die ik bij Roukema besteld had.

Wie weet hoe i hieraan kan komen?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vraag over de waterpomp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven