Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

de bobine slaat over of het zit bij de dynamo.

Schrijver renevandenbrug
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 jan. 2008 12:02 
De kabel van de bougies naar de bobine hoe zit deze in de bobine
vast ?
zit deze gesoldeerd of met een schroefje.?
bij mij zit hij er los in gedrukt moet dit zo?mijn motor loopt niet regelmatig. als ik gas geef begint hij te stoterren.
Of is dit de Dynamo?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 jan. 2008 14:25 
Hallo Rene, zie dit "draadje" en je weet hoe het zit met de bougiekabels+bobine.
Als bij jou de kabel er zo los inzit, is het niet vreemd dat je motor niet regelmatig loopt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 jan. 2008 16:39 
OP http://romeo.messageboard.nl/8690/viewtopic.php?t=73
staat een verhaal met foto's nu kan waarschijnlijk niet iedereen op dit forum komen. Ik zal er eens over denken hoe dat hier te krijgen.

je kunt je aanmelden bij de beheerder (henk) en zeggen dat je via mij (voorbijganger), komt hij kan het checken bij mij.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 jan. 2008 19:13 
Als het CDI ontsteking betreft dan zit de kabel in het bobine huis gegoten en deze is niet goed te repareren. Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit opgelost met andere bobines.

Als de bobine kabels eenmaal los zijn dan is het niet makkelijk om deze weer goed op zijn plaats te krijgen/houden. Mijn oude bobines waren helemaal verwikkeld met tape en dat werkte dus niet. De motor stotterde aan alle kanten en ook ik dacht eerst aan de stator maar dat was dus duidelijk niet het geval.

Als het Transistor ontsteking is dan zijn de kabels er wel los in te zetten want dan zit er een plastice moer op de bobines die de kalbel op hun plaats houden.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver renevandenbrug
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 jan. 2008 23:59 
Ik heb hem ingezaagd en uitgevijld soldeer tin op de uitijnden gesoldeerd.
daarna kabel in de bobine gestoken.
en de 2 punten aanelkaar gesoldeerd.
en weer dicht gekit.

bedankt voor de tip.
groetjes rene.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 de bobine slaat over of het zit bij de dynamo.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven