Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

welke banden

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 jan. 2008 21:15 
Hoi allemaal,
Ik heb een cx 500 bouwjaar 1982
Op deze fiets zitten nu 2 verschillende merken banden
voor heb ik een prommaxx street100/90-19 57H/Tl van Maxxis
achter een Michelin Macadam 50 120/90-18 65H

De achterband is aan vervanging toe en ik heb geen ervaring in wat voor soort band er het best op zou moeten
is het verstandig gewoon dezelfde band er op te zetten of een ander fabrikaat

ik heb een beetje op internet zitten kijken en zie eigenlijk door de banden het bos niet meer
graag wat advies en het waarom

(deze spreuk is wat verbasterd dat weet ik )

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 jan. 2008 22:31 
Bandenkeus is nogal trial and error ben ik bang. Het is een persoonlijke keus met wat je zelf het prettigste mee rijd. Wel kan ik je vertellen dat de Bridgestone 45 een goede band is waar veel mensen mee rijden. Nadeel van deze band is wel dat deze gauw vierkant wordt als je er veel snelweg mee rijdt.

De continental Tourers schijnen ook goed te zijn en Avon is ook een goed merk hoewel ik niet zeker weet of die nog banden maken voor de CX.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcel V
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2008 00:43 | Aangepast door: marcel V 
Ik heb Metzeler banden laten monteren, mooi soepel
bochtenwerk
gr.Marcel

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2008 16:14 | Aangepast door: marcobecker 
Ik zou toch op dit moment de maxis band aanbevelen, of anders de BT45.
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 jan. 2008 17:12 
Weer over banden over olie enz.

Kijk eens op ZOEKEN op het prikbord.

Er is al zoveel over geschreven en geadviseerd
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 jan. 2008 17:50 
Ik had op mijn CX500 ( de PhoeniCX) ook de Promaxx Street zowel voor als achter. Die bevielen goed. Nu, heb ik een 650E en nadat ik de Bridgestone op had gerookt, is er weer een Promaxx Street opgekomen. Ik moet zeggen, ook die bevalt weer goed in wegligging en levensduur. Als ik een dure Ducati of andere kruisraket had, zou ik duurdere banden nemen, maar de bochtensnelheid die wij met onze CXjes kunnen halen is niet extreem, dus hoef je ook geen superband te hebben. Voor allround gebuik is de Promaxx goed genoef en lekker goedkoop. Ik heb vorig jaar een bandentest gelezen in een gerenommeerd motorblad ( kweeniemeerwelke) en ook daarin kwam de Promaxx als redelijk tot goed uit, zowel bij droog als nat asfalt. Gewoon doen dus!
Groeten
Ray (die geen schaamrandjes op zijn achterband heeft...)

Schrijver Frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2008 20:05 
Tip: Voor antwoorden op dit soort vragen houdt Jan een topic bij, kijk daarvoor hier.

Frans

Schrijver Dinges
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 jan. 2008 09:16 
Nog een stem voor de Promax, zeker aangezien je schrijft dat je voor ook al zo'n band hebt. Voor het hele exteme stuurwerk misschien niet de stijfste band maar tegen de tijd dat je dat merkt ben je al heel hard aan het sturen. Gewoon lekker vlot doorrijden gaat prima, ook op nat wegdek.
Heb net achter een nieuwe laten monteren (voor zat er al 1) bij Roukema voor slechts 79 euro en heb ook geen schaamrandjes meer, en dat in dit weer van de laatste tijd.
Wat mij betreft een aanrader!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 welke banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven