Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

accessoire stand kontaktslot. welke kleur draad??

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:06 
hoi!
heb een sigaretten-aansteker gemonteerd in m'n kuip voor stroom voor m'n tomtom. wil hem aansluiten op de accessoire-stand van kontaktslot,maar weet niet welke kleur draad dat is. waar zit die draad? vind een hoop in de koplamp,maar kom er niet uit welke dit is..

alvast bedankt voor de info/moeite..

andre

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:14 
Hallo andre, welk type CX heb je? Klik hier voor de diverse bedradings schema's van verschillende types CX 'en. Ik zou die draad zoeken onder het contactslot zelf.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:20 
ik heb een gl 500 uit 81'
sorry, wel zo handig inderdaad om te vertellen wat voor motor...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:22 
Als je stroom wilt via het contactslot, dan moet je de zwarte plus-draad hebben. Als je continue stroom wilt, dan moet je de rode plus-draad hebben. Deze moet dan wel apart gezekerd worden! In beide gevallen moet je de massa aansluiten op een groene draad c.q. op een massapunt aan het frame.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:29 
zwarte draad is dus de draad van de acc. stand op contaktslot. komt deze draad ook in de koplamp voor?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:39 
Een CX/GL heeft geen accessoire stand op het contactslot.

De rode daad (constant 12 volt) komt vanaf de accu en gaat naar het contactslot. Op de zwarte draad komt stroom te staan zodra je het contact aanzet. Verder verwijs ik je naar het bedradingsschema.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 jan. 2008 14:49 
hey floris,

heb een geimporteerde gl 500 interstate, zit toch echt een "acc" stand op kontaktslot.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 jan. 2008 17:43 
Hoi Mede GLer,

Als je het voorzadel eraf haalt zie je twee draden zitten met daarin één zekering en twee ronde "AMP" stekkertjes zitten. Dat is dé accesoire bekabeling. Je kunt hiervandaan met een tweeling snoer naar de kuip. Neem minimaal 2x 1,5mm2 snoer. Ik dacht dat de zekering 10A is maar weet dat niet helemaal zeker.

Groet Erik ( die op deze accesoire draad z'n handvat verwarming heeft aangesloten en hierdoor dus ook al eens een lege accu heeft gehad. Maar wel een bereidwillige collega vond om even aan te duwen ;-)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 jan. 2008 23:24 
thnks erik. ik ga morgen ff kijken. maarre... lege accu? is het dan wel de acc. draad of heb je de sleutels in contakt laten zitten? zonder sleutel in contakt kan hij toch de accu niet leegtrekken?

greetz Andre

Schrijver Dinges
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 jan. 2008 08:52 
Heb zelf ook een GL, contact moet 2 klikjes om om hem te kunnen starten net als bij een auto. Op stand 1 (acc stand) kan de sleutel er wel uit en blijft er dus stroom staan op de acc stand, ergo lege accu weldegelijk mogelijk op deze manier.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 jan. 2008 09:20 
oke dinges, heb dat nog niet ontdekt dat dat kan. ff opletten dus als ik het zo aansluit.
moet ook m'n handvatverwarming nog monteren dus deze tips zijn zeer waardevol!
andre

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 20 jan. 2008 13:39 
Inderdaad als je altijd de sleutel uit het contact haalt dan heb je geen problemen met lege accu's. Als je zoals ik bijna altijd binnen stalt en de sleutel dus bijna altijd in het contact laat zitten dan blijft de handvat verwarming dus aan staan ;-( Ik heb er nu een wit ledje op branden, die dus uit moet als ik hem stal :-) En dat werkt bij mij want sinds het ledje heb ik nog steeds een volle accu!!
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#13 | Geplaatst: 20 jan. 2008 14:42 
Hallo

Je kunt ook kijken welke zekering overblijft, dan heb je de goede draad

Uut Hengelo ov
Arno

Schrijver dreester
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 22 jan. 2008 21:32 
nog niet gekeken... het regent pijpestelen hier.....

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 accessoire stand kontaktslot. welke kleur draad??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven