Kees, welkom bij de CX motorvrienden.
Dit probleem heeft dus niets met je startmotor te maken.
Ik kocht ook een 650C met een kapotte startkoppeling en dacht ook even de startmotor om te bouwen maar helaas tot me duidelijk werd hoe het wel werkte en dus het hele blok uitelkaar moest.
Het is niet een overbrenging van tandwielen maar van 3 rolletjes die door middel van veertjes naar buiten worden gedrukt en aan moeten grijpen op een gladde poelie die op het starter-aandrijftandwiel zit en dan pas gaat de hele boel draaien en start je motor.
Deze drie rolletjes kunnen "vierkant" worden of de drie kleine veertjes is de kracht uit.
Bij mij hoefden alleen die kleine k.. veertjes vervangen te worden en klaar was kees.
Maar daarvoor moet wel je blok uit de motor en uitelkaar gehaald worden.
Dan vervang je misschien gelijk je distributieketting, geleiders en de keramische keerring bij de waterpomp en wat nieuwe pakkingen en dan ben je €300,- verder.
Bij "links" kun je op de site van de
650C tekeningen vinden bij "ersatzteilkatalog" en bij "lichtmaschine" zie je bij onderdelen nr. 4, 6 en 16 (startkoppeling) jouw probleem.
Succes, groeten Sieds
En misschien wil je door al die goede hulp nu wel donateur worden van de CX club of je schrikt door het vele werk en verkoop je je motor weer.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'