Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

niet altijd lopen rechter cilinder

Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 jan. 2008 09:05 
gisteren op mijn cx gereden
bij het starten liep de rechter cilinder niet mee toen trok de bougie dop iets
omhoog liep de rechter cilinder wel mee
maar als ik hem er weer op druk loopt de rechter cilinder weer niet vreemd he
is dit een bougie dop probleem ?
dus als de bougie dop er opzit loopt hij niet en iets om hoog getrokken wel ????

gr leo

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 jan. 2008 09:54 
Leo, probeer de binnenkant van de bougiedop uit elkaar te halen en verwijder alle corrosie.
Zie ook de foto en het verhaal van HansV.
Bougiedop
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver antonio
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2008 12:31 | Aangepast door: antonio 
andere bougie en de electroden afstand vergroten
kan ook het begin van een stator of bobine ellende zijn gr antonio

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 jan. 2008 14:40 
De reden dat met de bougiedop net iets boven de bougie de motor wel loopt is dat de spanning extreem op loopt. Dus de bobine gaat als het ware zijn spanning omhoog gooien. Hierdoor gaat er net wel een mooie vonk over tussen de punten van de bougie. Als de weerstand hoger wordt omdat de luchtspleet totaal ook groter wordt zal dus de spanning oplopen. Dit verhaal is mij niet onbekend want ik doe het zelf vaak ook. Maar wat is nu dan het probleem.

Vaak is de bougie kapot. Dit komt vaak weer door vocht. Echter is er nog een ander probleem. Het verzuipen van de motor. Te veel benziene dus. En of een verkeerde brandstof. Diesel er bij of zo iets. Ook kan de benzine oud zijn. Ouder dan een jaar geeft al problemen. Of de sjoke blijft hangen.

Vaak zie je dit probleem als de motor niet warm word. Vaak starten maar niet rijden. Lang stationair draaien verneukt ook de bougie. Je moet de motor echt een keer in de zoveel tijd goed warm rijden. Doe je dat niet, krijg je dit soort problemen.

Voor stel, nieuwe bougies en een nieuwe luchtfilter. Tank nieuwe benziene er bij en gaan met die bannaan. Meestal is het probleem hier mee opgelost.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leos
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 jan. 2008 09:08 
ok dankje voor de reaties

leo

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 niet altijd lopen rechter cilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven