Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Verschil in radiateur

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 jan. 2008 20:43 
Ik heb twee radiateurs liggen.

Ik weet niet van welk type motor ze zijn.
De maten zijn gelijk

Een radiateur heeft een uitsparing in de beplating en er zit verschil in de de plaats van de dop. De dop van een radiateur is meer aan de linkerkant geplaast als je voor de motor staat en de ander is t.o.v. nr meer naar het midden toegeplaast.
Van welk type is welke radiateur??

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 jan. 2008 21:50 
Van een Honda CX
Gr Theo.(grapje)

Als er een uitsparing onder in dekap zit , is deze van een Honda CX 650E.
Daar zit dan de sensor in de radiateur voor de inschakeling van de fan.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 jan. 2008 09:57 | Aangepast door: voorbijganger 
Kijk bij de pijlen op het piccie Radiateur

Duidelijk is te zien dat bij de Linker radiateur de vuldop op een andere plek zit dan bij de rechter. Ook heeft de rechter uitsparinen voor de ventilator in de beplating ik denk niet dat het voor de sensor is.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 jan. 2008 10:32 
Ik heb ze bijden wel eens eerder gezien. Aan de hand van de plaats van de boven aansluiting (links) te zien zouden deze radiatoren aller twee op het gewone CX500 frame moeten kunnen. Alle andere types dus de GL en CX...E type hebben deze aansluiting in het midden zitten. Wat wel erg freemd is dat de ontlucht slang erg ver naar rechts zit op de rechter afbeelding. Dat is wel nieuw voor mij.

Dus, ik denk dat ze gemaakt zijn voor de CX500 oer model en mischien voor de CX500c custum model. Ze zouden wel uitwisselbaar moeten zijn.

Dan de uitsparing voor een censor, ik kan deze niet vinden. Ik geloof ook niet dat het hier over de radiator CX...E type gaat. Wat ik dan wel weet is dat de CX650C het laatste model de meest afwijkende radiator heeft. En die zie ik niet op de foto. Dus ik denk dat het gewoon uitwisselbaar is voor de eertst types CXen.

Hopelijk kan je er wat mee, groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 jan. 2008 15:47 
Dank voor de reacties,

Ik heb er een (linker) meegeven aan iemand die hem voor zijn custom wil gebruiken.
gezegd hem te mogen ruilen als tie niet past.

Ik ben benieuwd of ik nog wat van hem hoor.

Schrijver Lemmy
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 jan. 2008 21:38 
Bij de radiateur de de CX-A zit de vuldop wat meer in de hoek; bij type B dus iets meer richting het midden. Scheelt een cm of 2 maar net voldoende om een kap van een CX-B niet om een radiateur van een A type te laten passen. (hoop dat in Veghel straks iemand een B-radiateur voor me heeft).

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 jan. 2008 22:05 
Die rechtse heb ik dus nog en dat is dan zo'n B radiator echter zonder vul en aftapdop.

In Dokkum te halen voor klien prijsje

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2008 20:41 
Aan Voorbijganger: Ik heb je een mailtje gestuurd

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Verschil in radiateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven