Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vallen zonder balbeugels

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 jan. 2008 12:07 
Heeft iemand daar ervaring mee? Wat ging/gaat er stuk?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 jan. 2008 12:43 | Aangepast door: Erik1 
Als je kuip die van een SilverWing is en je niet te hard rijd is er op een kras op de kuip na niets stuk!! Maar ik hoop het niet nog een keer te proberen ;-)

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 jan. 2008 13:43 
MIOB

Ik heb ervaring ,maar hoe hard gaat het.

Spiegels cilinders , schakelpook, knipperlicht, kuipdelen, stuur, frame, zegt het maar, val je links of rechts, of aangereden van achter, mijn oude motor was totaal los, de schade was hoger als het wrak, hoe ga je zelf er onder door dat weet je niet, pak je de draad weer op ook dat weet je niet elke val heeft zijn eigen verhaal.


Nou groeten Arno Luierweert
ps uut Hengelo

Schrijver MIOB
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 jan. 2008 16:53 
Hallo Arno,

Het gaat om het blok en de cylinders in het bijzonder bij een willekeurige snelheid. Alles wat je opnoemt is nog wle redelijk te vervangen op mijn CX, maar ik ben benieuwd in hoeverre het blok schade op zou lopen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 jan. 2008 17:08 | Aangepast door: ouwe_jan 
zo mijn ballen hebben geen Balbeugel nodig ,maar ja de tegenwoordige jeugd zijn van plastic en wij van yzer
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 jan. 2008 17:22 
Michiel,

Ik denk dat als 'ie gaat, en er geen beugels opzitten, dat je dan klepdeksel, en misschien zelfs de cilinderkop moet vervangen, aan de kant waar hij/zij gevallen is. Stuur en handvatten gaan er waarschijnlijk ook aan, en de uitlaatbocht.

Maar denk aan het frame.... daar kunnen rare bochten inkomen.

Het was geen CX650, maar een CB550, maar ook toen was het al duur, ook al had ik valbeugels, die schade aan het blok in elk geval voorkomen hebben.

Harmony,
Hans.
( eerst de rakker in elkaar, dan over valbeugels-aanschaf denken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 jan. 2008 17:42 
Hans,

Als alleen de kleppendeksels beschadigen vind ik het niet zo erg, die zijn wel te vinden. De rest van het lijstje beschadigt met valbeugels ook wel vermoed ik.

Die cylinderkoppen vervangen zie ik dus niet zo zitten.

Michiel

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:07 
Ik denk dat je dat vooraf nooit kunt zeggen
ligt er aan waar en hoe en met welke snelheid
maar het belangrijkste is dat je zelf heel blijft want jij bent niet te vervangen

gr Arnold

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:14 
Als alleen de kleppendeksels beschadigen vind ik het niet zo erg, die zijn wel te vinden. De rest van het lijstje beschadigt met valbeugels ook wel vermoed ik.


Pcies kleppendeksels van een cx 500 heb ik nog wel..

ooit eens tegen een voorband van een auto aangereden met een BMW boxer met valbeugels. Toen had ik veel geluk dat ik valbeugels had mijn linker onderbeen heeft toen wel de grond geraakt maar niet de hele motor er op gekregen. De uitstekende cilinder had zonder valbeugel wel af kunnen knappen.

Allemaal goed gekomen dus (was wel toen nog 2200 gulden schade in 1980)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:19 
Ja, zoals OJ al aangaf: je ballen. Ik heb ze overigens nog nooit in levende lijve gezien, balbeugels...... (ja, ook op mijn toetsenbord zitten de 'b' en de 'v' naast elkaar. Erg leuke typefout. Volgens mij is er een nieuw term geboren.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MIOB
Gast 
#11 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:49 
Nu snap ik OJ pas... tikfoutje, excuses.

Trouwens, als je ergens frontaal tegenaan rijdt lijkt zo'n balbeugel mij ook geen overbodige luxe, op een cx valt het nog wle mee, maar hebben jullie ooit goed naar de tank van nieuwe sportmotoren gekeken?

Ik heb valbeugels liggen, ik monteer ze alleen liever niet omdta ze lelijk zijn (zowel qua staat als qua uiterlijk, beugels passen niet bij een caferacer). Grootste kans dat de motor valt is bij stilstand of stapvoets (mijn vriendin is vooral bang om hem lopend of stilstaand een keer te laten vallen). Ik begrijp dus dat dat hooguit de kleppendeksel kost?


bedankt,

Michiel

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:50 
net onder de 50km/uur onderuit resultaat doorgeschuurde kleppendeksel, versnellingspoot krom, stuur krom en de knipperlichten beschadigd.

en boos dat de motor omviel.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 jan. 2008 21:13 
Probeer nooit de motor te verplaatsen als je er naast loopt
ga er gewoon op zitten dan is de kans dat hij valt het minst groot
omdat je dan op het gewicht zit en dus gelijk aanvoelt wat er gaat gebeuren
als je er naast loopt is het gewicht van de motor al snel te groot (kracht * arm )
er is iemand die eens gezegd heeft
(geef mij een hefboom en ik kan de hele wereld aan)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 jan. 2008 11:28 
Humor, de v of de b.

Maar dan u even wat ervaring delen. Ik heb al vele CX en GL gesloopt. De meeste schade die ik heb gezien beperken zich toch tot kapotte uitlaat bochten. Krom stuur. knipperlichten. En toch veel koplampen omdat het stuur van de cx altijd naar binnen slaat en dan daarbij de koplamp op het weg dek komt. Hoe, vraag me niet waarom. Ik weet het niet.
Cilinderkoppen zijn geen probleem want ook ik heb er velen van liggen. Cilinder koppen heb ik eigenlijk nog niet kapot gezien, ja toch een enkele keer. Daarbij gaan de schroefdraad delen voor de cilinderkopdeksel kapot. Het schroefdraad wordt door de val als het ware weg gebroken uit de kop. Ach een kop is zo vervangen en ook die heb ik nog genoeg liggen.
Dus zonder beugels rijden valt allemaal wel mee.

Ben ik alleen nog de empers vergeten.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 29 jan. 2008 11:40 
Balbeugels en empers, de Nederlandse taal is weer twee nieuwe woorden rijker. :)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vallen zonder balbeugels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven