Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

radiator

Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:31 
hallo mijn radiator lekt af en toe een drupje ( koud )
als hij warm wordt lekt hij niet meer
kan ik er een radiator pil in gooien ??
heb ik bij mijn auto ook wel eens gedaan

gr leo

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:44 
Is het de radiateur of de aansluiting van een slang?

Pil ingooien kan nooit kwaad volgens mij.

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 jan. 2008 19:45 
Pillen zijn lapmiddelen. Eierdooier schijnt ook te helpen. Beter een andere radiator monteren. CM heeft die vast wel en anders heb ik er nog wel 1 (hoewel ik die liever als reserve hou omdat ik geen radiatorcover gebruik)

Schrijver Lemmy
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 jan. 2008 21:42 
Heb ooit bij een auto zo'n pil gebruikt maar was er niet kapot van. Los van het feit dat het niet hielp (radiateur was kennelijk te ver heen) had ik nadien het idee dat de koeling minder goed was. Misschien heb ik toen iets fout gedaan, maar ben sindsdien niet meer zo happig op dit soort middeltjes.

Ik zou in dit geval eerst even vaststellen waar de lekkage plaatsvindt (een slang of aansluiting is simpel te verhelpen). Is het wel de radiateur dan kun je het voorlopig gewoon even aanzien (begrijp uit je verhaal dat het om een erg kleine lekkage gaat) en rustig omkijken naar een goede radiateur.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 jan. 2008 22:16 
hoi ik heb eventueel wel een goede radiator staan, mail maar naar cmtheman@hotmail.com als je interesse hebt.

mvg chris mol
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 jan. 2008 11:21 
De pil, ja die kun je er in doen. In tegenstelling van de andere berichten zou het niet naar wens werken. Echter heb ik er al meerdere malen erg viel plezier aan gehad. Het werk prima. Ik ben alleen van mening dat het nieuwste middel van waomy het beste zou moeten zijn, maar dat ben ik nog niet van overuigd. Ik gebruitkte de klijna aluminium zwarte blikjes die je bij de pomp kan kopen. Er zit wat granulaat in. Dit type werkte bij mij erg goed.

Zie het als laatste red middel. Als de lekage bij de waterpomp zit werk het niet.

Vriendelijke groet Marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 jan. 2008 11:55 
andere optie is misschien [url=www.durafix.nl][/url], dan kan je hem zelf dichtsolderen volgens mij

(nooit gedaan, dus geen garantie dat het werkt)

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 29 jan. 2008 14:02 
Durafix
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 29 jan. 2008 15:00 
hij lekt alleen als hij koud is ik heb de radiatorcover er even afgehaalt
en zag dat hij in een hoekje iets nat is
maar als hij warm is lekt er niks

Schrijver Dinges
Gast 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2008 08:19 
Toch moet ik Marco even tegenspreken, een "pil" is en blijft een lapmiddel. Het spul zet zich overal in het koelsysteem af, wat kan betekenen dat een kanaaltje dat nog net aan open is na gebruik van de pil dicht gaat zitten met alle nare gevolgen van dien. Mijn ervaring uit een aantal jaren automonteur en wegenwacht is dus: Het is een lapmiddel om mee thuis te komen, bij een ouder, al wat slechter systeem liever niet gebruiken.

Informeer liever eens bij een universeel autobedrijf, deze hebben meestal wel een adresje dat radiateurs kan solderen, en als ik het goed lees moet dat bij jou kleine lekkage goed te doen zijn.

Ook zijn er bedrijven die op basis van de oude zijkanten hele nieuwe radiateurs kunnen samenstellen, dat is de mooiste oplossing maar uiteraard ook veel duurder, dan zou een goeie gebruikte een goedkopere oplossing zijn.

Succes met alles

Schrijver leos
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 feb. 2008 09:05 
ok probleem opgelost het was een slangklem had ik niet vast gedraait
( dom he )
is al twee dagen lek vrij

gr leo

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 radiator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven