Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Los halen prolink

 
Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 feb. 2008 17:10 
Ja heb al even gezocht maar ik hoop toch op een ander antwoord.
Ik ben bezig het komplete frame los te halen en heb nu het probleem dat de linkages vast zitten. De Moeren heb ik los een bout is er zelfs uit, de vering zelf ligt er ook al langs. Maar nu blijven er nog 2 bouten vast zitten bij de bussen. 1 is echt vast en de ander draait wel maar komt er niet uit.
al flink op geslagen met een hamer zonder resultaat.
1 bout bij achtervork los 1 nog vast, de linkage-bout die daar onder zit is muurvastwel de moer los, aan het frame is de bout ook al eruit.

Ideen zijn van harte welkom lieftst iets zonder slijptol maar wat moet moet.
En wat voor type bussen kan ik straks terug plaatsen om het een en ander soepel te houden

lang verhaal maar alvast bedankt voor het mee denken.
cosmar (die nu alleen maar vette en geen kapotte handen heeft)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 feb. 2008 17:47 
Cosmar ik weet veel maar voor welk type Honda is het
500 -650-cx -gl- etc etc want ik weet niet met welke bromtol je bezig bent
O.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2008 18:16 
he cosmar,

al eens cola geprobeeert??

groetjes werner (die liter van dat spul drinkt maar ook overal overheen gooit)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver antonio
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 feb. 2008 19:06 
er staat een compleet set op marktplaats met alle beugels en bouten gr antonio

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 feb. 2008 21:05 
Hallo Cosmar,

daar had de algemeen bekende Dikkezeug toch ook wat mee? Zoek even terug onder techniek hier of vraag 't hem rechtstreeks.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 feb. 2008 21:47 
Het is een 650 eurosport.
een bout is los er is speling op de beugel alleen komt de bout niet los draait zelfs rond.
de andere zit op een of andere manier totaal vast de moer is los. beide beugels hebben gewoon beweegruimte op de bouten na beweegt alles.

en dan natuurlijk nog erachter komen waar de bussen te krijgen zijn.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 feb. 2008 22:01 
Haal de gehele achtervork er onder uit
Dan kan je alles beter bekijken en verders demonteren
Met geduld en handigheid zal het jou wel luken
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 3 feb. 2008 00:17 
Cosmar, vraag het anders na bij Theo van Uden, die heeft zijn prolink ook eronderuit gehaald (en voorzien van smeernippels). Zover ik weet ging dat ook niet zonder slag of stoot.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 feb. 2008 09:04 
Hoi Cosmar,

Ja hoor, wat een frustratie is dit zeg! Ik ben er zelf ontzettend lang mee bezig geweest en heb er als laatste drastische middel de sljiper op moeten zetten om het allemaal los te krijgen.

Geen leuk werk en je zal waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar een en ander om het te vervangen.

Succes in ieder geval. Als ik al ni NL was dan had ik best even willen komen helpen.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 feb. 2008 19:46 
Vandaag mijn ProLink weer in elkaar gezet en gemonteerd. Veert weer als vanouds, maar nu zonder bijgeluiden.

Was eveneens geen makkelijke bevalling. De verbinding tussen de 2 hefbomen zat ernstig vast. Uiteindelijk met een pers (4,5 ton druk) losgekregen.
Dit kan ook in een degelijke bankschroef. Plaats aan de kant van de boutkop, een stevige dop 17 o.i.d. en probeer de bout in beweging te krijgen. Deze as heeft 2 dunwandige bronzen bussen, over een metalen buis, met daardoor de bout.
Losse onderdelen zijn te koop bij CMS, zie: http://www.cmsnl.com/honda-gl650-silver-wing-us_model1074/partslist/F+ +24.html

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Los halen prolink

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven