Nog even terug komend op het tikje wat in een keer ontstaat. Het volgende, als het stel schroefje afbreekt, dan is de spelling in een keer meer. Ik kom dat wel eens tegen. Stelschroefje kan je afslijpen, meer verdient niet de aanbeveling.
Kijk ook even of de tuimellaars mooi om het draai punt schanieren. Probeer ze eens schuin/scheef te drukken. Kijk of er speling op het draaipunt zit.
Dan de nokken as, hier kan heel snel in combinatie met de sleper slijtage ontstaan. Dit is niet goed na te meten. Pas als het blok uit elkaar is weet je het. Voor de kenner kun je tijdens draaien van het motorblok voelen aan de tuimelaars of alles gelijk matig loopt. Als men het iedee heeft dat er een hobbel in de beweging zit dan weet je genoeg. Meestal de rechter cilinder de inlaat. Leg bijde vingers op de bijde tuimellaars. Voel of de beweging gelijk matig is. Zit er een vreemde versnelling is, dan is daar van de sleper en nokken as kapot. Dit wil wel eens voorkomen bij de oude type's cxen. Daar zitten namelijk nog niet de geharde slepers in. IK zie dat je een GL hebt, dan zal het met de nokken as wel goed zitten. Ga ik toch voor het stel schroefje van de kleppen.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html