beste kameraden,
Ik ben aan het nadenken over injectie op de cx.
Dit komt omdat ik nog steeds problemen ervaar met de carburatie van mijn 650-blok onder mijn "cx650a". Hij loopt redelijk, maar het verbruik is hoog, krap 1 op 15 en als ik het vergelijk dan heeft mijn 650 euro toch veel meer power.
Goed, er bestaat alleen maar injectie op de 500turbo en de 650turbo. Omdat die zeldzaam zijn zijn de spullen daarvan amper aan te komen.
Als alternatief dacht ik aan de injectie onderdelen van de zgn. Arctic Cat, dat is als ik me niet vergis een twee cylinder trike met injectie en vergelijkbare cylinder inhoud. Je hebt natuurlijk ook injectie systemen op de harleys en misschien ook wel op de Guzzi's.
Heeft iemand ervaring met ombouwen naar injectie? Heeft iemand nog geen ervaring maar toch kennis hierover?
De onderdelen die nodig zijn, zijn (in theorie) een benzine pomp, twee lambdasondes aan het einde van elke uitlaatbocht, twee injectiespruitstukken met twee gaskleppen en plek voor twee injectoren (daar is wel aan te komen: arctic cat) en een regelunit.
In theorie zou zelfs monopoint injectie kunnen. Dat is wellicht nog simpeler.
Zijn er mensen die weten of injectoren een pulserende hoeveelheid benzine afgeven, of dat dat met een continue stroom gaat? (bij monopoint) Dit lijkt me relevant, omdat als het om een pulserende stroom gaat dit synchroon moet lopen met het openen van de inlaatkleppen. Het zal nogalwat zijn om dit te koppelen. (Hoe loopt dat trouwens bij de turbo variant: waarschijnlijk worden die getimed door de ontsteking?)
wijze suggesties: graag.
Wie weet is het echt niet te doen, maar het idee is uitdagend toch?
lang leve de rat-bike!
(ofwel: als het maar functioneert)