Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

niks starten

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 feb. 2008 23:33 
hoi
ik heb onlangs een cx opgehaald, er werd toen gezegd dat hij startte en dat 1 cilinder goed liep en de ander deed niks, alleen maar tikken.

nu probeer ik hem te starten, maar het startrelais tikt wel (en is goed, heb ik getest) en de startmotor is ook goed (overgezet op mijn andere) maar als ik het alles in combinatie zet dan tikt het startrelais, maar gebeurt er voor de rest niks. Ik heb ook een nieuwe accu erin, dus is het probleem niet.

Mijn vader denkt aan een vastloper en dat daarom de startmotor niets doet, omdat hij het niet getrokken krijgt.

wat is hier jullie mening over??
mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2008 07:49 
Bougies eruit, dop onder de radiator loshalen, dop/pijp sleutel op de krukas, en probeer eens rond te trekken.

Dan weet je of en hoe vast 'ie zit.

Of het is de startkoppelling.....

Harmony,
Hans.
( deductief ingesteld )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 feb. 2008 08:40 
Chris wat Hans schrijft moet je maar proberen [als je de dop er af hebt dan wel naar rechts draaijen anders gaat er iets mis en dan kan je het voordeksel er af halen ]ja een mens kan wel eens een Kat in de Zak kopen
ik hoop dat dit spreek woord niet voor jou geld
een kleine tip haal de plus kabel van de accu ,haal de kabel los die naar de start motor gaat,ben je in bezit van startkabels dan het volgende
De rode startkabel klem je aan de draad die van de startmotor komt en doe dan de anderen klem tegen de plus van de accu draaijd de start motor dan wel en de motor niet ,dan is de koppeling in de dynamo stuk ,draaijd de startmotor niet dan dan kan het zijn dat je geen goede massa hebt of de motor is overleden ,haal dan nog de start motor er af en controlleer of deze wel wilt draaijen
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 feb. 2008 11:40 
Heel soms, maar ook dan maar heel soms is de massa van het blok naar het frame niet goed. Dit zou het ook kunnen zijn. Maar ik ben bang dat er meer aan de hand is.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 feb. 2008 13:00 
als ik de startmotor eraf trok en hem bij mijn cb900 of het frame drukte, en de kabel die ervanaf kwam op de plus van de accu hield dan begon de startmotor te draaien, dus startmotor zou toch goed moeten zijn??

de bougies eruit en aan die bout draaien zal ik vanavond eens proberen. Ook de massa's zal ik eens nalopen, aangezien het frame met de kwast is geverfd en waarschijnlijk niet overal even lekker massa maakt.
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 niks starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven