Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Gereviseerde carburateurs

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 feb. 2008 21:38 
Aangezien het verbruik van mijn cx nogal aan de hoge kant (1 op 15,5)was en een eenvoudige rekensom leerde dat het reviseren van de carburateurs zich snel zou terugverdienen was ik eens gaan neuzen wat het zou kosten om zo'n revisie uit te voeren. Bij links zag ik een adresje in Bremen-Blumental, Bikers-Net genaamd, dat een "Complet Ueberholing CX Vergaser inklusive Reinigung und Rucksendung" aanbood voor 88,- Euro. En gezien de kosten van de losse componenten vond ik dat geen gekke prijs. Dus ff gebeld en een afspraak gemaakt, ik moest toch in de buurt zijn dus heb ik ze even langsgebracht. Twee dagen later waren ze klaar en zagen er uit als bijna nieuw. Compleet gereinigd, nieuwe vlotternaald, naald sproeiers, afdichtingen enz. Ik heb ze gemonteerd en 1 druk op de knop was voldoende om het spul weer aan de praat te krijgen, alles was goed ingeregeld. Weet nu nog niet hoe het benzine verbruik is want ik ben nog met de eerste tank bezig, ik laat het snel weten.

Met vriendelijke CX groet!

Ton Oostveen

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 feb. 2008 21:56 
Ton,

Hou ons op de hoogte, ik heb hier twee CX-en die allebei een erg hoog, en de blauwe zelfs HEEL erg hoog verbruik hebben. Ik ben al een beetje aan het rondkijken hoe en wat, maar ik wil graag een beetje zekerheid hebben.

Harmony,
Hans.
( kan z'n geld maar één keer uitgeven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2008 21:58 
Ton,

Ik zou voor de zekerheid even de synchronisatiemeter eraan hangen, dan weet je of de boel een beetje gelijk staat, immers de vergasers zijn sauber gemacht, maar de afwijkingen in de compressie e.d. zijn gelijk gebeleven.

Mocht je de apparatuur niet in bezit hebben, dan de opmerking bij deze:

Your welcome.

groet:

Paul

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 feb. 2008 22:16 
Hoi Paul,

Die synchronisatie zal inderdaad wel zinvol zijn, ik heb de meters zelf en zal morgen eens even kijken hoe het ervoor staat. Als het me niet lukt dan ga ik zeker van je aanbod gebruikmaken.

Hans,

Ik zal je volgende week laten weten hoe succesvol de aktie is. Met de huidige benzine prijzen is het al snel zinvol om je verbruik serieus te nemen, ik rij toch gauw 20.000 km per jaar en dan maakt 1 op 15 of 1 op 20 (moet toch haalbaar zijn!) best veel verschil.

Groeten!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 feb. 2008 22:45 
Beste allemaal,

Tot voor kort: 1 op 16, sinds een grote beurt door de motorzaak: 1:20.
Het loont blijkbaar om van tijd tot tijd naar de afstellingen te (laten) kijken.

Ik rijd zo'n 15.000 kilometer per jaar, globaal gerekend maakt
1 op 16 of 1 op 20 een verschil uit van zo'n 265 euro per jaar.
Daarmee zijn bijna de kosten van de beurt gedekt.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver krukel
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 juni 2008 14:13 
Hoi Ton
Zou je het adres van die zaak bekend kunnen maken.
Mijn CX staat bij een motorzaak en die kan met geen mogelijkheid nieuwe naalden enz. krijgen.
groeten, jaap

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gereviseerde carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven