Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

startmotor

Schrijver albsan
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2008 16:57 
wie weet wat het kan zijn mijn silverwing heeft startproblemen.
Bij het starten sòchtens vroeg draait de startmotor de eerste keer door zonder de motor aan te slingeren en de 2de keer pakt ie hem wel goed op en het duurt heel lang(lang door starten) voor hij goed aanslaat.
wat kan het zijn de starterskrans bijna kapot????
gr albert

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2008 19:22 
Ik denk dat je de startmotor zelf even schoon moet maken dus de borstels gangbaar maken cq vernieuwen en de lamellen waar de borstels op aansluiten even heel licht met een schuurpapiertje opzuiveren en tussen de lamellen de ruimte schoonmaken met een ijzerzaagje ( zonder beugel uiteraard) waarbij je niet te diep moet gaan en alle dragende delen (dus draaiende delen)op het draaipunt even een klein likje vet geven.
mvg. Beussie.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2008 21:34 
Ik denk dat niet de starterkrans, maar de startkoppeling slecht wordt. om dat te vervangen moet helaas het blok open... Onderdeel 5,6 en 13 op de tekening.
dynamo en startkoppeling
Het slecht aanslaan van de motor (lang moeten doorstarten) komt wel vaker voor bij de CX. Je carburateurs aftappen en met verse benzine starten wil wel helpen. Ik rij zelf meestal de carburateurs leeg voordat ik de motor wegzet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver albsan
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 feb. 2008 21:51 
ja maar ik rij nog vrolijk door (zolang het geen ijsbaan is)
dus verse benzine zal niet helpen denk ik zo ik denk dat ik het idee van beussie eerst ga proberen want ik heb er niet echt zin in om het blok open te halen gr albert

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startmotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven