Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

En toen was er niks meer........

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 feb. 2008 11:21 
Kwam ik gisteravond laat naar huis ging mijn CX-je opeens vreemd doen.
Niet op toeren willen komen, knallen bij het terugschakelen en al het vermogen weg als ik het gas opendraaide....Hortend en stotend uiteindelijk toch thuisgekomen alhoewel ik tot twee keer toe dacht dat dat nooit ging lukken. Thuis gelijk maar aan de slag en kwam tot de conclusie dat er een koppakking naar de klo... was. Weer een mooi klusje voor het weekend als ik mijn onderedelen tenminste op tijd kan krijgen. Marco al gebeld en vanavond hoor ik of hij ze nog heeft en dan ga ik ze morgen avond even ophalen.
Nu heb ik voor dit klusje ook een klepveertang nodig maar heb er zelf geen, weet iemand wat die ongeveer kosten en aan welke specificaties die moet voldoen want ik neem aan dat er verschillende zijn.

Alvast bedankt!

Ton Oostveen

Schrijver MIOB
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 feb. 2008 11:25 
bij grote problemen heb ik volgens mij nog een setje koppakkingen liggen, maar ik verblijf deze maand niet thuis en dan zou ik 20 km enkele reis moeten fietsen om ze te halen....

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 feb. 2008 13:03 | Aangepast door: Hans 
Een originele koppakking kost geloof ik iets van de rond de € 30,--.
Imitatie kan ook, maar die moet je met Hamylar (een soort water- en hittebestendige siliconenpasta) insmeren. De originele kun je gewoon droog monteren.

Voor het vervangen van een koppakking heb je geen klepverentang nodig. Dit heb je alleen nodig als je de klepseals / klepveren / kleppen / klepgeleiders wilt vervangen.
De kosten van zo'n tang (je krijgt er hulpstukken bij die voor vrijwel elke cylinderkop passend zijn) liggen zo rond de € 50,--.

Wat je wel nodig hebt is een momentsleutel. De kopbouten moeten (en dat doe ik dan in 3 stappen; is niet strikt nodig, maar ik doe dat gewoon bij elke cylinderkopmontage) tot 55-60Nm worden aangetroken.
En een momentsleutel (meetbereik 40 - 200 Nm) kost ongeveer € 25,--.

PS
als de ene koppakking het begeeft zal vaak de andere ten spoedigste volgen :(
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 feb. 2008 13:12 
De klepveren tang, ja daar werk ik niet mee. Ik heb zelf iets gemaakt met een pot krik gelast op een staal plaat. Op die staal plaat gaat een boom omhoog met daar aan weer een stuk horizontaal. Aan het horizontale stuk heb ik een buisje naar beneden gelast die presies op de klepveer druk. Nu de potkrik omhoog krikken en het geheel druk de veer in elkaar. Haantjes weg nemen en lossen maar. Het ziet er erg omslachtig uit. Maar geloof mij maar, je wilt nooit anders meer.

Ton, als je rond 20.30 uur in biddinghuizen bent , dan laat ik het je zien.

Groetjes marco.

Ik zal er eens een foto van maken en er een verhaaltje bij schrijven.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 feb. 2008 13:13 
Hoi Hans,

Ik wilde ook gelijk de klepseals e.d vervangen omdat de kop er toch af moet en ik doe gelijk beide kanten om de redenen die jij al aangeeft.
Ik heb overigens je stappenplan over het vervangen van de koppakkingen al gevonden en uitgeprint als hulpje! Handig toch zo'n zoekfunktie!
Een momentsleutel heb ik al maar nu dus nog even op zoek naar een klepveertang.

Bedankt voor je hulp!

@MIOB bedankt voor je aanbod en als het echt nodig is dan laat ik het wel weten!

Groeten,

Ton

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 feb. 2008 13:16 
Hoi Marco,

Je was net aan het posten toen ik mijn laatste reactie schreef!

Ik ga dat wel redden morgen en ben heel benieuwd naar jou klepveerkrik oplossing.

Groet,

Ton Oostveen

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#7 | Geplaatst: 21 feb. 2008 17:32 
Ton,

Je kan mijn klepveertang gebruiken.

Paul

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 feb. 2008 18:36 
Das mooi Paul, zou ik hem dan morgenmiddag na mijn werk even op kunnen halen? Uurtje of 5?

Ton

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 feb. 2008 21:02 
Ton,

Your Welcome

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 En toen was er niks meer........

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven