Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Helemaal niks

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver noman
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 feb. 2008 19:27 
Hoi,

Onlangs heb ik mij al voorgsteld, en in dat stukje heb ik ook vermeld dat ik bij het starten van de motor helemaal geen reactie kreeg.
Ik heb inmiddels nieuwe bougie's en nieuwe benz. erin, maar er komt nog helemaal geen pufje uit...
De motor heeft heel lang stil gestaan, en ik heb hem via een veiling gekocht dus de vorige eigenaar kan mij niets over de motor vertellen...
Ik heb wel benz. toevoer in de cilinders, en ook vonk bij de bougie's.
Ik weet dat dit niet zo veel info. is, maar heeft iemand een idee waar ik naar moet gaan kijken om de motor aan de gang te krijgen?

Groet, Jan (uit Friesland)

Schrijver MIOB
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 feb. 2008 19:29 
Motor vonkt, maar geen klappen..

Carburateurs al een keer goed schoongemaakt? Haal voor 1,20 euro bij de lokale scooterboer zo'n klein benzinefilter en zet dat in de leiding tussen je tank en carburateurs, dan kan je zien of er benzine naar je carbrateurs stroomt.

Wel vonken + geen klappen = benzineprobleem.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 feb. 2008 19:31 
mischien je kill-switch die niet goed werkt?

andre (die misschien te simpel denkt en ook maar gewoon meedenkt..)

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2008 19:52 
en anders tank helemaal leeg maken en met verse benzine vullen plus de carbs vullen met schone benzine.
Kan ook zijn dat de slang van de onderdruk voor het benzinekraantje los is geschoten of op de verkeerde aansluiting zit.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 feb. 2008 19:53 
beetje vreemd allemaal heb je de cilinder deksels losgehad om te kijken of en hoe de kleppen/klepspeling er aan toe is
als b.v.de nokkenas niet draait en dus de kleppen niet bewegen doet hij nooit iets
het controleren daarvan is een kwestie van 4 boutjes los goed kijken en een voelermaatje gebruiken let op bij het vastzetten want je draait het spul snel kapot

gr Arnold

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 feb. 2008 20:01 
Kill switchfoutjes kan je volgens mij elimineren door de de stekker ervan los te halen, is de enkele stekker met de zwart-witte draad.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 feb. 2008 20:06 
Giet eens wat benzine in je bougiegat en plaats de bougie terug en kijk of er dan wat gebeurd.

Groet:

Paul

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 feb. 2008 20:10 
Even op een ander idee....

Wel vonken. Maar hoe fel? Ook de oude stator van de Rakker had vonken, maar echt niet starten.
Meet je stator eens door....

Harmony,
Hans.
( heeft vaak z'n stator doorgemeten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver noman
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 feb. 2008 21:48 
Alvast bedankt voor de vele verschillende opties om na te kijken, ik zal er volgende week mee aan het werk gaan.
Ik ben een beetje tchnisch, maar met het doormeten van een stator (?) weet ik niet helemaal wat ik aanmoet.
Ik vind het logisch dat niet iedereen alles weet, en wil eigenlijk zo veel mogelijk leren.
Dus alle tips en truks zijn welkom....

Jan.

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 24 feb. 2008 23:53 | Aangepast door: MAST 
Hallo Jan, een heleboel tips en trucs zijn te vinden op de site van Engelsman Rob Davis, stator check. Verder is het handig om een werkplaats handboek te hebben. Een groot deel daarvan kan je vinden op de site van Frank Froidbise. Handboeken worden regelmatig aangeboden op marktplaats of zijn nieuw te koop.
Zoals HIER
Succes met het tot leven brengen van je CX.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver noman
Gast 
#11 | Geplaatst: 25 feb. 2008 21:41 
Bedankt voor je suggestie's MAST.
Ik heb al een boek "reparatie en onderhoud aan de Honda CX500 V-Twin"
Ik ga het digitale boek van marktplaats ook kopen en uiteraard de door jou aangegeven sites e.d. bezoeken.
Het engels zal wel een kleine belemmering worden, maar uiteindelijk zal ik ook wel uit het technisch engels komen.

Ik hou julie op de hoogte, Jan.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 feb. 2008 22:37 
Doe gewoon even de wasbenzine test.
Bougies er uit, scheutje wasbenzine door het gat, bougies er weer in en kijken of er iets ploft / wil aanslaan.
Gebeurt er niets dan heb je ergens een ontstyekingsprobleem, mogelijk in de stator. Dan wordt er onder (cylinder)druk onvoldoende vonk geproduceerd om zelfs het zeeeeeer ontvlambare wasbenzine te laten ontbranden.

PS hoe is de staat van het luchtfilterelement ??
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 feb. 2008 22:47 
Hans,

Je beschrijft precies wat er met de oude stator van de Rakker aan de hand was. Te zwakke vonk, en daardoor niet starten.
Maar als ik de bougies eruit haalde, en daarna terug plaatste, dan wel starten. Mijn (leek) conclusie : ander mengsel (door ontluchten van cilinders)

Sorry Jan,
even meegelift op jouw draadje

harmony,
Hans.
( soms de draad kwijt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 feb. 2008 08:22 
Overigens, gekke vraag, maar heb je wel voldoende compressie en gaan de kleppen wel open en dicht ?
Want dan kun je er aan mengsel ingooien wat je wilt en veel bougievonken hebben, maar dan gebeurt er in het vooronder weinig tot niets.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Albert
Gast 
#15 | Geplaatst: 26 feb. 2008 08:40 
Mijn CX had na een distributiekettingwissel een compressie van bijna niks. Scheutje olie in het bougiegat en de compressie was terug (hij rookt wel een beetje de eerste minuten...). Toen wilde hij ook weer prima starten.

Albert

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Helemaal niks

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven