Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Waarom breken die toeremtellerkabels zo snel?

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 feb. 2008 23:05 
Een poosje geleden heb ik de koppelingskabel vervangen. Sindsdien werkt de toerenteller nier meer. De binnenkabel blijkt gebroken. Kan gebeuren met een oude kabel. Het punt is dat die kabel er niet zo gek lang op zit. In kilometers gezien zeker niet gezien de lange stilstand.

Waarom breken die kabels zo snel? Of ligt dat aan mij?

groeten Dirk, die niet te beroerd is om een kabel te vervangen, maar niet bezig wil blijven zijn.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 feb. 2008 23:11 
ik heb nu al 9000km met mijn cx gereden, waar al 10000 km mee gereden is door mijn stiefpa, en niks is kapot, ook de tellerkabel nie.

ik denk dat de jouwe lang heeft stilgestaan en is vastgeroest en na het plotse weer lopen is geknapt.
gewoon nieuwe indoen en gaan met die banaan!!

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver whaaa
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 feb. 2008 09:58 
Een nieuwe kabel ga ik er zeker in zetten. Ik vroeg me alleen af waarom deze zo snel kapot was.

(stilstaan duurde een paar maanden.)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 feb. 2008 10:05 
Reden, er zijn een paar lengtes verkrijgbaar. Bestel de juiste lengte.
Dan, hoe monteer je hem. Als je het op de juiste wijze doet, dan moet die toch ruim 25.000 kilometer mee gaan. Ik heb er eentje die al 65.000 kilometer mee gaat. Dus het advies is om de kabel goed en knik vrij aan te leggen en te kijken of je de juiste lengte hebt.
Belangrijk is de plek hoe je onder de tank naar voren loopt tussen de voor poten door.
<
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johnnoo
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 feb. 2008 12:08 
als je buitenkabel niet mee vervangt
kan het zijn dat daar roest oid inzit
de nieuwe binnenkabel begint dan al meteen met veel frictie en zal dus eerder breken

buitenkabel mee vervangen is mijn credo

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 feb. 2008 12:56 
Binnen kabel en buiten kabel altijd als 1 set vervangen. Nooit de binnen kabel alleen.
In de buiten kabel kunnen haarscheuren zitten waar water naar binnen kan komen. Ook een knik in de buiten spiraal zie je soms niet. Daar ontstaan dan de problemen.

Koop een compleet nieuwe kabel binnen en buiten in een set. Klin tipje, doe iets vet aan de binnen kabel. Ik zelf doe dat altijd even als de kabel los is.
<
Dan vind ik het freemd dat je een losse binnen kabel kon krijgen. Ze worden namelijk niet los meer verkocht maar als 1 set. Het zou kunnen zijn dat je imitatie hebt. Wie weet zit hier wel het probleem is. imitatie met originele buiten kabel kan ook problemen geven omdat de maar voering niet overeen komt.

Sorry, ik zit nu op mijn werk, dus ik kan je het juiste bestel nummer niet geven. Ik raad je aan om het orignel toerenteller kabel te bestellen wat bij jouw fiets hoord. Echt duur zijn ze niet.
Dan nog even een likje vet, niet te veel. En het moet weer jaren mee kunnen.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 maart 2008 12:36 
@marco,

waar bestel jij deze kabels? heb er ook een nodig voor een gl 500 uit 81'.

nog tips om deze makkelijk te vervangen? heb al gezien dat de aansluiting op blok moeilijk bereikbaar is.

groetjes Andre

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Waarom breken die toeremtellerkabels zo snel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven