Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor flush.. volgens dealer prima produkt

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 feb. 2008 16:21 
hoi,

ben net langs dealer geweest voor olie filtertje en verse olie, morgen de wing van verse olie en filter voorzien. navraag bij dealer over mijn olie verbruik kan een van de oorzaken zijn(volgens monteurs aldaar)dat er veel kool en aanslag op olieschraapveer zit. ze gaven als tip een motor flush aan (merk forte). heb het er nu inzitten(motor moet nu half uur stationair draaien).

iemand al ervaring ermee?

andreester. (die 16 euro veel vind voor een toevoeging, maar ach, voor een nieuwe liefde heb je nu eenmaal veel over.)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 feb. 2008 17:18 | Aangepast door: Floris 
Ik denk eerder dat je olieschraapveren versleten zijn. Er is al veel over geschreven op dit prikbord.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 feb. 2008 17:45 
klopt. heb dat ook gelezen,maar probeer eerst dit uit. het heeft volgens de dealer een goede reinigende werking,dus baadt het niet,dan schaad het ook niet denk ik. maar was benieuwd of iemand dit ook al eens geprobeerd heeft en of er (merkbare) resultaten waren.

ff anders... bij het losdraaien van filterhuis viel er een O-ring en een veer in de olie opvangbak. deze zaten om de centrale bout. wat is de preciese volgorde voor terugplaatsen? heb in handboek de volgorde niet kunnen vinden. (wel de tip dat je op moet passen dat deze onderdelen niet in je opvangbak valt! grrr...)

andreester (die steeds meer begrijpt van de werking van z'n nieuwe liefde)

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 feb. 2008 18:17 
andreester. (die 16 euro veel vind voor een toevoeging, maar ach, voor een nieuwe liefde heb je nu eenmaal veel over.)

Is ook veel, remvloeistof werkt net zo goed, of werkt ook niet( indie de schraapveren op zijn).

Groet:

Paul

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 feb. 2008 18:54 
remvloeistof werkt net zo goed.


gooi je remvloeistof bij je olie paul?

dat "remt" je blok dan toch af?

(grapje) andre

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 feb. 2008 19:59 | Aangepast door: ouwe_jan 
Wat Floris ter spraken bracht is waar
olie verbruik is de olie schraap veer is versleten of de cylinder wand is versleten wit inhoud
motor revisie
nieuwe zuigers - nieuwe veren - cylinder honen -lagers
pakking zet
maar wat is veel olie verbruik als je in een jaar maar twee duizend
kilometers maakt
Want die paar liter olie is dan goedkoper dan een motor revisie van ongeveer ander half duizend euroos
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 feb. 2008 20:14 
de meeste cx en gl-en gebruiken wel olie, als het maar niet teveel wordt ( de mijne gebruikt 1.5L bij 6000km dus vind ik meevallen)

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 feb. 2008 20:34 
@O.J,

dat zijn dure grappen. heb nu een verbruik van 1l op ongeveer 1000 km.
ik zie verder geen olie langs de motor lopen en hij loopt en rijdt ook verder prima. wel lees ik hier en daar dat sommigen een top halen van 170 km/u. ik rij nooit vol gas,maar heb dit woensdag geprobeerd maar kwam maar op 160 km/u. is dit ook een teken aan de (cylinder)wand?

@chris,

dat zijn voor mijn begrippen erg mooie waarden die ik never haal met de huidige gl...

heb nu maar een literflesje standaard in de koffer mee.

andre (die O.J. nog steeds niet in levende lijve gezien heeft...volgende stamtafel misschien??)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 feb. 2008 21:04 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Andre,

om ook nog even een antwoord te hebben op de vraag over dat veertje en zo:

op de centrale bout schuif je bij montage in deze volgorde :

- veer
- dunne stalen ring (komt tegen rubber ring in filter te liggen, losjes om bout)
- vers filter

Die veer en ring horen er heel beslist bij. Vergeten of verkeerd monteren kan schade opleveren. Op de bout zelf zit een o-ring voor afdichting in het filterhuis.

let op : de ring is dun en wordt soms niets eens gezien bij losmaken en vervolgens met oude filter weggegooid!


succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 feb. 2008 22:05 
ook hier weer bedankt Frans! was zelf even aan het puzzelen geweest(nadat ik de veer uit de oliebak had gevist) en heb dus de ring en veer weer kompleet. ik was bang dat er nog een ring in de oliebak lag(ik dacht ring-veer-ring-filter)maar kan nu de olie zonder te filteren wegbrengen.

andre
(die nu de fiets de hele nacht laat leeglekken en morgen alles weer in orde maakt)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 feb. 2008 23:00 
motorflush kan ten koste gaan van de oliedruk in het blok.
En dan zijn in een keer je lagerschalen van de bigends weg.
Oei ..... vastloper.

Een oude motor nooit intern reinigen (tenzij na een goede revisie om de inloopspanen te verwijderen).

Dus ...... let op het olielampje (maar dan ben je vrijwel altijd al te laat).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 maart 2008 09:13 
oei Hans,

dit is slecht nieuws voor mij. heb dit namelijk gister gebruikt.....

Hoop dat het goed afloopt...

andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 maart 2008 13:46 
heb de verse olie er weer in en heb hem ff 15 minuutjes stationair laten draaien.
ik moet zeggen dat ik verschil hoor(veel rustiger) en geen olielampje heb zien branden. betekent dat dan dat de fiets de reiniging heeft overleeft?

andre (die toch lichtelijk ongerust is na bericht van Hans)

Schrijver Dinges
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 maart 2008 17:03 
Loopt rustiger zeg je? Hmm interessant, ik ga dit draadje even volgen, mijn wingetje verbruikt ook olie (welke niet?) en het blok is warm best rumoerig dus laat even weten wat het doet als je wilt.

Gegroet Dennis

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 maart 2008 20:09 | Aangepast door: Hans 
Nee.
Ook bij de hoge(re) toeren zal de oliepomp er voor moeten zorgen dat de oliedruk voldoende blijft. En als er door het flushen overal meer ruimte komt doordat alles goed is schoongespoeld zal de oliepomp dat niet lukken.
Dus rijden met die handel, je merkt het vanzelf wel of het blok het houdt.

PS
het is hetzelfde als bij kogellagers. Die moet je nooit schoonspoelen en dan weer ingevet opnieuw gebruiken. Ze lopen er uiteindelijk altijd uit.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor flush.. volgens dealer prima produkt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven