Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

hoe de ventilator te testen

Schrijver albsan
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2008 00:25 
vraagje
Hoe kan ik de ventilator testen of die het doet.
En is de termostaat makkelijk bij te komen om die schoon te maken.
Dit ivm de motor klaar maken voor vakantie(ardenne)
gr albert

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2008 08:21 
Albert goede morgen ,hier even een vraag ,en deze is ook voor de mede CX rijders ,vanaf Wieringerwerf is het moeilijk om te zien met wat voor motor jullie rijden en de vraag hier over ,type is ook wenselek
Is het een 500 of 650 motor die in het frame gebouwd is.
Gaarne bij een belangrijke vraag dit even vermelden
Het is maar drie tikken op het bordje.
Albert je krijgt bericht als je de eerste bent
O.J. die er weer zin in krijgt om te rijden en te antwoorden
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver albsan
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2008 09:36 | Aangepast door: albsan 
eh ja was niet slim om het er niet bij te vermelden maar het gaat om een gl650 silverwing
gr albert

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2008 11:31 
Testen, laat hem maar eens 15 minuten stationar draaien. Moet jij eens kijken wat er kan gebeuren. Als alles naar behoren werk gaat die fentilator wel aan. Wel even voor de duidelijkheid, niet in de stevige wint laten staan die er vandaag waait, want dan gaat het niet lukken.

Temp. meter staat dan ver naar rechts. Niet bang worden. Zolang de koppakkingen goed zijn, kookt de 650 niet snel over. Dan moet het buiten wel 30 graden boven nul zijn. Is een van de koppakkingen niet goed, zal de motor heel snel over koken.

Maar dat was je vraag niet, dan nog wel een tip, haal je tank er af en controleer of de koelvloeistof daatwerkelijk onder de dop staat. Zoniet, bij vullen. Dit is namelijk voor mij heel belangrijk.

Let ook op je overloop vaatje achter het blok.

Groetjes marco.
Eigenlijk maak ik me geen zorgen om het koelsysteem, als er wat aan de hand is zijn vaak de koppakingen de oorzaak.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver albsan
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2008 13:46 
net even getest in de garage dus geen last van de wind maar hij bleef goed op temeratuur de meter bleef mooi in de midden maar geen ventilator gehoord dus maar hopen dat hij het doet de termostaat werkt dus wel maar bedannkt voor het meedenken
gr albert

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2008 15:22 
Als de GL650 net als de 650E een elektrische ventilator heeft, kan je proberen om de draden van de temperatuur zender door te verbinden. Als het goed is, moet de ventilator dan gaan draaien.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jakob

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2013 00:28 
@Marcel, ( of een andere elktra techneut )

Als ik dus een extra elektra draadje op de temperatuur zender aansluit, en hier op de andere kant van het elektra draadje een schakelaar zet, bij omzetten van de schakelaar ga ik dus de ventilator handmatig aan zetten.
Als ik nu handmatig de ventilator aanzet, wat gebeurd er dan als door / vanwege de buitentemperatuur de thermostaat de zender automatisch gaat activeren.
Gaat dit kortsluiting opleveren, of geeft de "dubbele"" schakeling geen problemen ?
Als dit niet de juiste manier is om handmatig de ventilator aan te zetten, hoe dan wel ?

( wil graag een handmatige schakelaar voor de ventilator op mijn 650 E )

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2013 09:17 | Aangepast door: Nocx 
Jacob, die temperatuursensor moet je zien als een schakelaar. Door nu een draadje van de ene kant van de sensor naar de andere te zetten met daarin een handmatige schakelaar neem je met die laatste de functie van de sensor over. Mocht de sensor inschakelen terwijl je handmatig de schakelaar al "aan " hebt staan gebeurt er niets raars. Zet je dan de handmatige schakelaar "uit " dan blijft de vin draaien totdat de sensor weer uitslaat.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver jakob

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2013 19:10 
Dank voor de uitleg, komt te staan op de" to do" lijst.

gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 hoe de ventilator te testen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven