Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Na glasparelen....

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 maart 2008 22:48 
Trof ik dus helaas wat van het grit in mijn blok... Gelukkig beperkt gebleven tot het compartiment waarin de stator en distributieketting zit. Ik zal alles minutieus schoonpoetsen. Maar dan? 3 x olie en filter verversen en daartussen een tijdje laten lopen? Wie heeft een goed advies????

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 maart 2008 23:03 | Aangepast door: Hans 
Da's niet best.
Het maakt niet uit in welk 'compartiment' verontreiniging zit; omdat versnelingsbak en krukas door dezelfde olie worden gesmeerd.
Dan maar hopen dat het grit zo zwaar is dat het niet in de olie gaat zweven en dus allerlei lagers kan bereiken/verwoesten (en dat kan door slechts 1 miniem klein korreltje op de verkeerde plek).
Het lijkt mij in jouw geval een taak voor zgn spoelolie. Dan maar hopen dat alles met het spoelen is meegekomen.
Het is altijd heel lastig/zo niet onmogelijk om een blok zodanig af te dichten dat het van buiten kan worden gestraald. Daarom wordt een vuil motorblok altijd gedemonteerd gestraald, daarna heeeeeeel goed schoongemaakt, zo nodig gereviseerd en pas daarna weer gemonteerd.

Hopenlijk krijg je het gruis op een wat makkelijker manier helemaal weg.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 maart 2008 23:36 
Tja daar ben ik lekker mee. Had alles inderdaad volledig afgedicht en onder meer de uitgaande as van de cardan verwijderd. Daar een prop ingeplaatst. Op een of andere manier is dat ding eruit gegaan (door vervoer of bij de parelaar; dat weet je toch niet meer). Nou ja ik zal maar gewoon een paar keer spoelen. Overigens zag ik dat de distributieketting ook lekker tekeer was gegaan (aluminium weggevreten) dus het blok heeft al wat eigen gruis geproduceerd (loopt verder nog prima).

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 maart 2008 23:39 
BTW: Het is dus wel glas he? Da's i.p. niet zo rampzalig als grit. En het is via de opening van de uitgaande as naar binnen gekomen dus ik hoop maar dat het niet ver het blok in is geblazen

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 maart 2008 23:50 
Met een beetje moeite past een CX-blok in de vaatwasser!
Ideetje?
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 maart 2008 23:51 
Kijk ook eens of je gruis in je oliefilter hebt. (wat ik niet hoop voor je want dan heb je echt een veeeeeeel groter probleem.
Heeft mij een nieuw blok gekost

Greetzzzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 maart 2008 11:22 
Ik heb er varing mee, bel me even op mijn mobile.
Kan ik sneller en makkelijker mijn bevindingen over zandstralen en of glasstralen even uitleggen.
06-22690706
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 maart 2008 12:36 
Dat is de reden dat ik het niet aan durfde met mijn CX500E
ik heb het met verf afbijt gedaan en alles goed na gespoeld met water
de hoekjes en kantjes heb ik met een dremel staal borsteltje gedaan
niet te hard laten draaien en het gaat perfect.
zie onder techniek mijn verhaal
BLOK WEER ALS NIEUW 2

succes

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 maart 2008 17:09 
Hallo Jos,

ik had ook een zeer vuil blok, da's nu "schoon" maar heeft nog niet gelopen. Gaat binnenkort draaien, en dan knalt 't of niet. In ieder geval heb ik nu wel ervaring met schoonmaak tot in alle hoeken en gaatjes.

Met wat jij hebt zou ik in geen geval het blok laten draaien omdat anders de pomp het vuil rondbrengt. Eerst ook het voordeksel losmaken, oliepomp eruit en dan daar onder grondig schoonmaken, er is een groot gat voor de olie van achterzijde. Liefst ook de versnellingsbak eruit en daaronder ook. Lager in achterdeksel van cardan controleren.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Na glasparelen....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven