hallo
ik had gisteren iets raars: ik was gewoon aan het rijden tot mijn motor uitviel toen ik de koppeling inkneep (ik had al 230km op de teller staan, dus benzine) ik op reserve zetten en starten. start weer gewoon. Rook wel een beetje raar, maar dacht: 'dat komt door het ff leegstaan van de carburateurs'.
ik door rijden, even later valt al mijn licht uit (tellers, koplam, achterlicht, knippers, toeter, alles). ik zet de motor stil (neutraal lamp ook niks meer) en zet de motor uit, ik contact weer om om te kijken of de startmotor wat doet, maar ook niets.
ik ruik een vreemde lucht, en ruik ff bij het accukapje, en daar stonk het. Ik trek het kapje eraf en ik zie een fikje achter mijn accu met veel vonkjes. ik schrikken en snel accu eruit, zie ik dat het van mijn -pool afkwam en dat de hele -pool op de accu is gesmolten!!! de kabel en het oogje zijn nog in orde, maar de accu is dus daar gesmolten en heb ik niks meer aan!!
heb ff marco becker hebeld en die zei dat het een probleem is met het contact van de kabel, en dat ik alles schoon moet maken en een andere accu proberen. Ik ga dit nu proberen, wat is jullie zienswijze hierop??
gr chris (die een hekel krijgt aan accu's, ook nadat zijn cb900 is afgefikt)
ex-cx, huidige cb1300A