Loop eerste de gas kabels na en kij of deze voldoende los staan.
Het synchroniseren is alleen odig als mensen er met hun handen aan komen die het niet goed doen. In de regel is dat ook niet nodig. Het staat altijd goed, tenzij er aan gesleuteld is. Dus, voor dat je er aan begint,,,,,,
Maar er zijn twee methode's om het te doen.
1e is om te meten hoe ver da gas klep open staat. Dan het verschil er tussen meten. Doe het als volgt, je hebt een meet pen van 0.6 mm dik. Mag ook 1mm dik zijn, maar dan wordt het wel moeilijker. Neem bijvoor beeld achterkant van een boortje. als je het hebt, 0.5mm dik.
Dan ga je met de stationair schroef stellen terwijl je het meet pennetje tussen de gas klep houd en het huis van de carbarateur. Steeds dichter stellen tot dat je met het pennetje weerstand voelt met verschuifen. Dat is het moment dat je de meer waarde voelt. Ga nu naar de ander kant en meet of het net zo stroef gaat. Als dat niet het geval is, dan heb je een meetbaar verschil en moet je gaan stellen. Kijk maar eens in het licht en stel het toeren tal steeds verder omlaag. Tot dat de gasklep helemaal dicht is. Zie je verschil, dan weet je het. Door die smalle licht spleet moet je dus meten met het pennetje.
Dit noemen we statich meten en bekijken met de ogen.
2e methode is als volgt, maar dan moet je wel de kleppen eerst stellen.
Dit om de doorstoom goed te hebben in het motoblok.
Maak een plank van 120 cm hoog en 30 cm breed.
Haal haal een dunne heldere slang op van pak hem beet 4 meter. Liever 5 meter.
Deze slang moet je aan kunnen sluiten op de schroefjes van de aanzuigbuizen. Neem een draad end en boor met een boortje van 1mm een gat in het draad eind van m5. En zie hier, je aansluit nippels.
Kom ik weer terug op die slang en die plank. spijker in een U boch de slang op de de plank met de opening naar boven. De u zit in het midden van de slang. Vul de u met lampen olie met een kleur. Beide benen van de u met 60 cm vullen. sluit de uiteinden van de slang aan op de nippels van de aanzuigbuizen. Start de motor. EN LET OP EN KIJK NAAR DE U.
Daar waar de lampen olie omhoog word gezogen staat de gasklep te dicht. Dus nu maar gaan stellen net zolang tot dat de olei rustig in het midden van de u staat. Lampen olie rookt heel erg, dus je weet wanneer je het fout doet.
Ik heb heel snel even dit verhaal neergezet, ik hoop dat iedereen het snapt.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html