Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor stopt na tijdje

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 maart 2008 22:19 
hallo
ik heb een cx en die loopt goed, start snel en dan is het gewoon rijden, maar na een kilometer of 3 (in dit geval de snelweg op) stopt de motor ermee, en reageert hij niet op het gas.
de ANWB is langsgeweest en heeft benzineslang vervangen en carbs. leeg laten lopen en toen starte hij weer (accu is OK, startmotor draaide maar startte niet) na +- 2 km rijden stopte hij weer met hetzelfde probleem, wat kan dit zijn?????

mvg chris mol
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 maart 2008 22:49 
Je zou de benzinekraan in z`n geheel er uit kunnen draaien en kijken of er drab of vuil langs het gaasje zit en dan schoonmaken uiteraard en ook kijken of de tankontluchting werkt anders trekt die vacuum. plus als er een vacuumslang op je kraantje zit de kraan zelf uitelkaar halen want ook daar zit er dan een rubberschijfje in die vergaan kan zijn en dan heb je dus ook verontreiniging in de kraan

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2008 22:53 
het is een normale benzinekraan, dus geen vaccum ofzo. als ik de slang eraf haal komt er gewoon benzine uit.

kan het aan de tankdop liggen (dat is de tankontluchting toch)??

ik neem aan dat dit een benzineprobleem is en geen kleppen, ontsteking, enz. (ga zoiezo de bougies e.d. checken)

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2008 23:27 
Ik zit ook aan de tankdop (ontluchting) te denken.
Is het zo dat je langer kan rijden als de tank bijna leeg is t.o.v. een volle tank?

Sterkte, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2008 23:36 
ik heb eigenlijk geen idee, heb dit probleem nooit gehad met deze tank, is pas nadat hij van een custom op deze motor is geplaatst (dus missschien zijn het wel de carburateurs??)
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 maart 2008 23:41 
Hoi Chris,

Controleer ook je luchtfilter eens, ik had pas een soortgelijk probleem en dat bleek aan het luchtfilter te liggen terwijl ie er nog niet eens zolang in zat, 6500 km! Wellicht is er veel vuil in de lucht in deze tijd van het jaar, regen pekel enz..
Ik heb er nu een K&N filter ingestopt en hoop er nu een stuk langer mee te doen.

Succes!

Ton

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 maart 2008 07:06 
Een haarscheurtje in membraam van een carb zou ook nog kunnen

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 maart 2008 09:23 
Ik mis wat,,,,,,, waar zijn de vonken.
Wat ik heel belangrijk vind is om te weten of de bobines wel blijven werken.
Ik heb namelijk dit probleem eerder gezien. Wat ik hier boven lees klopt allemaal wel in grondbeginsel, maar bij de cxén is er nog een ander probleem. En dat is de dynamo en of cdi unit.
Dus het is heel belangrijk om te weten of er vonken zijn.

Dan het benziene probleem van hierboven nog even mee nemen, neem een spuitbus remmen reingier mee in je binnen zak. Als blijkt dat je de motor niet meer aan krijgt is het een optie om remmenreiniger in de inlaat te spuiten om te zien of de motor dan wel een teken van leven geeft. Is dat het geval dan weet je dat er iets met de benzine toe voer iets niet in orde is.
Springt de motor niet aan, kom ik weer op het verhaal van de vonken.

groetjes marco.


Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 maart 2008 09:43 
Marco toch remmenreiniger leven gevaarlijk
Ik adviseer Startpiloot dat is geschikt voor Tweetakt -Dieselmotoren -
en natuurlijk Benzine motoren
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Dinges
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 maart 2008 10:25 
Remreiniger werkt anders prima OJ, alleen beetje kans op vlammetje bij een terugslag (geen haartjes meer op je handen, nooit je gezicht ervoor houden dus). Eigenlijk werkt elke spuitbus wel aangezien de motor zal lopen op het drijfgas wat vaak gewoon lpg oid is, vooropgesteld dat we een vonk hebben

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 maart 2008 11:38 | Aangepast door: marcobecker 
Marco toch remmenreiniger leven gevaarlijk
Ik adviseer Startpiloot dat is geschikt voor Tweetakt -Dieselmotoren -
en natuurlijk Benzine motoren
O.J.


Je hebt wel gelijk, maar je werk het detoneren wel heel erg in de hand. Met andere woorden, de koppakkingen zijn er niet echt blij mee. Dan heb ik zelf juist negatieve momenten gehad met startpiloot omdat de meeste ether bevatten, en dat geeft een rot knal als het fout gaat en je ziet het niet altijd even goed branden.
Remmenreiniger voeldoet vaak prima, en laat zig vaak ook goed ontbranden, net even beter dan benziene. En is ook minder schadelijk voor de motor. Zeker als het om een warm blok gaat. Daarnaast wil starter piloot vaak nog wel eens ontbranden zonder vonk. Ja, en dat willen we nu juiste weten hoe of wat. Dus vandaar dat ik grijp naar remmenreiniger. Maar ik moet toe geven als het min 10 graden buiten is en het blok wil niet, ja dan is starter piloot de beste optie.

groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver arend van dijk
Gast 
#12 | Geplaatst: 8 maart 2008 12:54 
jullie worden nog vriendjes groeten arend

Schrijver antonio
Gast 
#13 | Geplaatst: 8 maart 2008 14:08 
allemaal witte vlaggen op de dijk ENKHUIZEN-LELYSTAD HA HA HA

Schrijver MIOB
Gast 
#14 | Geplaatst: 8 maart 2008 14:52 
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met mijn buikschuivert. Exact hetzelfde, mede omdat je nu de snelweg noemt. Daar was de benzinepomp stuk waardoor hij op de stukken met hoger vebruik er mee ophield. Nu heeft de CX geen bezinepomp, maar ik ga met de eersten mee dat er een obstructie zit in het bezinesysteem waardoor er niet genoeg bezine kann doorstromen. Daarom doet ie het weer als je een tijdje het stilgestaan, dan kunnen de vlotters weer volstromen. Dat er wle bezine uitkomt zegt niet alles, deed het bij mijn buikschuiver ook, maar komt er wel genoeg uit?

Gewoon een extra tip om naar te kijken.

Schrijver antonio
Gast 
#15 | Geplaatst: 8 maart 2008 15:06 
ik had ook een benzine probleem met de 650
erstond te weinig benzine in de vlotterkamers
en dan is het ook net of die een vonkprobleem heeft
dan weer goed lopen dan weer op 1 cilinder je werd er niet goed van
SUCCES MET ZOEKEN

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor stopt na tijdje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven