Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

anti bandenlek

Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 maart 2008 21:28 | Aangepast door: udent 

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 maart 2008 21:40 
He kom je nu mee aan heb er dit weekend net een spijker uit laten halen die er "dwars" in zat.

Maar als de bandenboer eraan begint doe ik mee.

Cosmar (grote magneet in het wiel)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 maart 2008 22:03 
Vroeger (!) heel wat potje OKO in de banden gespoten, had ongeveer hetzelfde effect. Is helaas niet meer verkrijgbaar. De bandenboer was er niet blij mee(wij wel), hoop troep in de band.
gr. Joost

(ook leuk bij een retourtje Noordkaap!)
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 maart 2008 22:52 
Volgens mijn bandenboer verkloot het spul bij werking de velgen (geloof ik niet echt), werkt het niet meer na pakweg drie jaar(geloof ik wel) en is de band niet nauwkeurig te balanceren met het spul erin , en als je het achteraf inspuit is de balancering ook niet meer in orde. Hiervan ben ik overtuigd.
Bij mijn nieuwe auto is in plaats van reservewiel een pomp met spul, is toch ook maar thuisbrengertje en niet echt een oplossing voor gaten.
Zoals je ziet, heb al vaker deze wonderspullen gezien maar doe het toch niet.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 maart 2008 13:17 
Laat maar komen dat spul, ga het zeker uit proberen.
Het lijkt me wel een veilig idee dat de band wat langer op druk blijft als er een spijker dwars zit in mijn profiel.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 maart 2008 19:20 
Marco,

Je slaat spijkers met koppen!

Dat spul is bedoeld om instante deflatie te voorkomen wat vooral bij hoge snelheden veiliger is omdat de band dan veel langzamer leeg loopt en je dus meer tijd hebt om veilig te kunnen stoppen.

Bandenboeren zijn er vaak echter niet blij mee omdat het rotzooi is die ze eerst moeten schoonmaken voordat een nieuwe band gemonteerd kan worden.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver HanGL400
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2008 21:45 
Zal wel weer de hoofdprijs kosten zo'n band,...maar gaat dan ook wel langer mee,..en ziet er wel veilig uit,...klapband is hiermee verleden tijd,.

Ciao,..Han,.

Alfa Romeo 166,..La più veloce del mondo,.

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2008 22:56 
beter zo verder kunnen rijden dan onderweg liggen klooien met een lekke.....
maar wel heb ik steeds een repaer kit bij ( rubberstrookjes met lijm en gaspatronen) voor in geval van. en daar voel ik me veilig mee en kan steeds mijn plan trekken.
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2008 23:11 
Bedoel je zo'n spuitbusje (een bommeke zoals ze zeggen)? Waar woon jij ergens Puk?

Schrijver gompie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 maart 2008 23:27 | Aangepast door: gompie 
Die banden zal me worst wezen...
Maar de site zelf is zeer interessant.
Bedankt voor de tip!

Dirk (die nostalgische herinneringen heeft aan bijv. de NSU Ro80)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver puk
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 maart 2008 20:04 
Bedoel je zo'n spuitbusje (een bommeke zoals ze zeggen)? Waar woon jij ergens Puk?

neen, maar hab ik ook wel liggen.
Ik bedoel een echte repaer kit, waar zo'n priem inzit om het gat grof en zuiver te maken, lijm en om de strookjes in het gat te persen( met diezelfde priem)en gas patronen, om de band uiteraard terug op druk te zetten zonder te moeten pompen. die kit is niet groter dan een sigarenkistjeen kan je 5 maal gebruiken.

ps , ik zie dat jij van Leuven bent, zelf woon ik in hasselt ( B)
mvg Puk

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 maart 2008 18:40 
A ik snap het, een wat professionelere aanpak.
Reden dat ik het vraag is om eens te kijken of we geen zuidelijker koffieklets/stamtafel kunnen inrichten, ik kijk nog wat rond op forum en dan stuur ik wel een mailtje, OK? Het hoeft niet zooo vaak ingericht te worden, maar nu en dan zou toch plezant zijn? Ik ben op veertig minuten in Hasselt :) .
Groetjes, Daniel. (In het bezit van twee splinternieuwe banden)

Schrijver puk
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 maart 2008 13:34 
daniel, we hebben ook mensen in waregem, Zele en Machelen wonen, dus centrum land zou makkelijker haalbaar zijn voor de belgische tak, en eens een koffieklets........ waarom niet
greets puk

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 anti bandenlek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven