Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Hoe mijlenteller omtoveren tot KM teller? (CX650C)

Schrijver TonH
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2008 21:22 
Hoi.

Ik vroeg mij af: Zouden er KM tellers verkrijgbaar zijn voor mijn CX650C?
Beetje verder denkend kwam ik al tot de conclusie dat er vast wel een teller van een ander type Honda op zou moeten passen. Dan zou ik op het volgende moeten letten: Omloopmaat van het wiel, vertandings verhouding van de meenemer en de verhouding in de teller zelf, natuurlijk moet de teller fysiek passen op mijn fiets.. Fiets, fiets fiets. O ja, het artikel over een fietscomputertje bij het kopje "Techniek"sprak mij wel aan. Wellicht ga ik dat er nog eens op fröbelen.
Terug naar de echte teller. De CX650C is immers nooit in NL te koop geweest. Misschien dat ik eens in de buurlanden moet gaan kijken of daar een KM teller te vinden is. Nog een beetje verder nagedacht te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik een goed werkende teller heb, enkel heeft ie een mijlenschaal (ja, ook KM.. maar is voor mij moeilijk om af te lezen). Dus eigenlijk zou ik er dus een andere schaal (wijzerplaat) op moeten kunnen zetten. Klopt dit?
Dan is mijn volgende vraag natuurlijk: Wie kan mij helpen aan onderdelen om mijn teller volledig KM te maken?
Of zijn er andere technische tips?

Groet TonH (die wel graag KM af wil lezen)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2008 21:35 
Heey Ton,

Ga gewoon op zoek naar een SilverWing teller. Die bestaan zowel in kilometers als in mijlen. Mijn ene Wing heeft een kilometer teller en mijn andere een mijlen teller. Dus nog wel even opletten dat je geen mijlen teller koopt ;-) Ze passen op een C.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 maart 2008 21:43 
Enne de CB 650 C was ook leverbaar met dezelfde tellers als de CX in km als in Mijlen dus.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2008 22:13 
Neem anders eens contact op Casu;
Casu B.V.

Ravenswade 118
Nieuwegein
030-288 4470
Reparatie, revisie, restauratie en aanpassingen aan tellers. Niet alleen modern spul, ook bijv. speciaal werk aan tellers van klassiekers.

Marcel.(met dank aan deze site)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver TonH
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 april 2008 13:29 
Hoi Allemaal

Eigenlijk was ik al aan het denken om de "wijzerplaat" te bewerken: Zwart spuiten en met witte plakcijfertjes e.d. aan de slag te gaan.. Maar gisteren zag ik op de duitse Ebay een KM teller / Toerenteller combinatie staan voor mn CX650C. Wat mailverkeer heen en weer en de deal was snel gesloten. Morgen gaat ie op de post..

Dit draadje gaat binnenkort dus dicht.

TonH (Die het wel fijn vind dat onderwerpen ook een einde hebben, er zijn al genoeg verhalen hier zonder einde)

Schrijver TonH
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 april 2008 13:21 
Hoi,

De teller is binnen. Van het w-end eens even wat sleutelen.. en ik kan KM af gaan lezen :-)

Draadje.... dicht !

TonH (Die het wel fijn vind dat onderwerpen ook een einde hebben, er zijn al genoeg verhalen hier zonder einde)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoe mijlenteller omtoveren tot KM teller? (CX650C)

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven