Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carburateur.

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2008 23:39 | Aangepast door: MAST 
Ik ben bezig met een CX500 om die weer rijdend te krijgen. Omdat het blok er toch onderuit was besloot ik om de carburateurs maar even na te kijken. Ik merkte dat een van de gasschuiven niet bewoog, terwijl de andere heel soepel heen en weer te bewegen was. De boel verder open gemaakt om te kijken wat de oorzaak daarvan was. De gasschuif zit als een soort zuiger in een cilinder, het ronde cilindertje bovenop de carburateur. Het zuigertje bleek iets aan te lopen in het cilindertje. De linker carb werkte perfect, de rechter niet. De zuigertjes omruilen leverde als resultaat dat het zuigertje uit de rechter carb. perfect bewoog in de cilinder van de linker. En de linker zuiger liep vast in de rechter carb. Volgt U het nog?
Met andere woorden, het cilindertje van de rechter carb. gaf het probleem.
Bij nadere inspectie zag ik aan de buitenkant van het cilindertje een kleine beschadiging. Precies op die plek aan de binnenkant liep het zuigertje "vast".
Met heel voorzichtig schuren met fijn waterproof schuurpapier lukte het uiteindelijk om de zuiger weer vrij in het cilindertje te laten bewegen.
Ik vraag me nu af wat de symptomen zouden zijn als de motor zou lopen, en een van de gasschuiven zou niet bewegen.
Loopt ie dan slecht aan een kant?
Gebruikt ie dan teveel benzine?
Of juist te weinig?
En herkent iemand dit verhaal?
Het hele verhaal over mijn "project cx" is ook te lezen op mijn weblog.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2008 00:19 
volgens mij loopt die kant waar de gasschuif vastzit `zeg maar stationair`en de andere kant loopt goed maar diegene die de motor rijdt merkt al na 10meter dat er iets niet goed zit dus ik vermoed dat de beschadiging er pas na het uitbouwen van het blok ingekomen is want op 1 cyl. rijden is wel heel erg lastig rijden.
groeten Beussie.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2008 00:45 
Beussie, Ik heb bij het verwijderen van het blok, de carb. niet beschadigd. De motor heeft voordat ik aan de "revisie" begon, wel even gelopen, maar ik kreeg 'm niet lekker op toeren. Dat zal dan wel met die vastzittende schuif te maken hebben gehad. (en de stator gaf ook totaal verkeerde waarden, die is inmiddels vervangen.)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 maart 2008 08:29 
Hr.Mast als je tijd hebt kom maar langs dan zeg ik net als Beussie
we stellen dit wel even af
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 20 maart 2008 08:55 
OK O.J, als de motor weer rijdbaar is, kom ik wel langs om m goed af te laten stellen. Dank voor je aanbod!
Maar nou weet ik nog steeds niet of dit verschijnsel vaker voorkomt.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 maart 2008 12:27 
NEE

Dat is kort maar krachtig
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 maart 2008 17:03 
komt vaker voor, polijsten en rijden.

gr Theo( die ook van korte antwoorden houdt)
theo cx ds

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 20 maart 2008 17:18 
Ben ik niet de enige dus!
Marcel.(ook een korte reactie :) )
Hondacx500.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 maart 2008 19:40 
Theo een beschadiging van buitenaf op de wand van de carb., welke naar binnen doorzet, komt zelden voor daarom heb ik ook geopperd dat de beschadiging na of tijdens het uitbouwen van het blok heeft plaatsgehad
groet Beussie.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 maart 2008 17:11 
heb nog wel carburateurs liggen indien het onrepareerbaar is, en anders: veel succes en klusplezier

mvg chris mol
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateur.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven