Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

CX rijden zonder middenbok

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2008 21:47 
Hoi Allemaal,

Hier vind je het verhaal van het rijden zonder middenbok en de CX Paddock Stand die daar uit voort vloeide.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2008 22:20 
hoi erik,

ik rijd ook al jaren zonder bruikbare middenbok zit nog een halve onder, maar heb met sleutelen meestal geen probleem omdat ik die klussen waar je een middenbok voor nodig zou kunnen hebben meestal bij het knutsel zaakje doe waar er 3 heftafels ter beschikking staan.
en tanken is ook het probleem niet, want op mijn zijstandaart staat "de grasmaaier" recht genoeg.

groetjes werner (die wel zonder middenbok door kan)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver deaffy
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 maart 2008 12:48 
hallo erik,
ziet er werkelijk prachtig uit!!
petje euh helm af!!!

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2008 13:46 
Hoe plaats je de cx daar precies in? Je heft hem toch niet op of zo?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 maart 2008 13:54 
Ik gebruik voor mijn Xt die ook geen middenbok heeft altijd een stukje hout om de ketting te smeren. Ik trek de XT naar me toe op de Jiffy en plaats het houtje onder de R kant van het achterwiel enlaat de Xt dan terug zakken.
Zo loopt het wiel mooi vrij van de grond als ik er aan draai en kan ik de kettingsmeren. Maar bij mijn cx en mijn BMW hoeft dat niet die hebben immers geen ketting.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 maart 2008 21:42 
Zoals jullie konden lezen is dit het "prototype" de definitieve ga ik nog maken. Omdat de constructie vrij eenvoudig is heb ik ff snel wat in elkaar gebakken. Ik had het idee eea te doen met skate wieltjes. Dat zou zo'n lastige constructie worden dat ik die maar over mijn schouder heb gegooid.

@Werner : Alleen al het rechtop weg zetten van de CX is toch wel prettig. En op een 50's CX hoort natuurlijk geen middenbok ;-)

@ Daniël : Ik zet de CX rechtop, en laat hem tegen mijn bovenbeen leunen. Dan zet ik de "CX Paddock Stand" van achter af onder de as. Dan hoef je alleen maar op één van de twee naar achter staande steunen te gaan staan net als bij een normale middenbok.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 maart 2008 10:03 
Ok, ik snap hem. Leuk bedacht. En als mijn middenbok het ooit laat afweten heb ik nu weer een alternatief.
Ik gebruik mijn middenbok haast nooit, alleen bij onderhoud dus zou zo'n paddock stand best handig zijn.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver antonio
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 maart 2008 19:05 | Aangepast door: antonio 
je moet bij de TEUTELS gaan werken PETJE AF HOOR al die veranderingen aan de CX

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 29 maart 2008 22:55 | Aangepast door: beinhart 
ja erik,
dat klopt rechtop wegzetten is wel handig soms, met een volle tank in de zon is niet een aanrader of thuis in de schuur gebruik ik een houtje onder de zijstandaart...

groetjes werner (die al zolang zonder middenbok leeft en daar ondertussen mee heeft leren leven hihi)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX rijden zonder middenbok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven