voorvorkkeeringen is goed zelf te doen, een aantal stappen (staat ook in WPHB):
- voorwiel eruit en dus remklauwen ook lossen. (motor op blokjes zetten)
- de bouten van de kroonplaten lossen en de poten naar beneden uit de kroonplaten trekken.
- eerst inbus onder de poot een stukje lossen en dan bovenste dop van de poot afhalen en omdraaien en olie eruit laten lopen en de veer eruit halen.
dan de inbus onderaan geheel lossen en het onderste stuk veer uit de poot halen.
- de stofkap van de poot halen en dan de circlipring bovenop de keerring eruit halen.
- de voorvork inveren en omhoog laten veren (aantal keer) en vanzelf komt de poot omhoog en met de keerring eraan.
- alles schonmaken en uit elkaar halen en dan de nieuwe keerring monteren als de oude en voorzichtig in de poot tikken (ik deed de oude keerring erbovenop, daar kan je dan mooi op rammen)
- alles in elkaar zetten zoals het gelost is en de olie ook verversen (+-175cc per poot)
succes chris
ex-cx, huidige cb1300A