Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

startproblemen

Schrijver bert de haas
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2008 19:58 
Deze week heb ik reeds een oproep gedaan omtrent startproblemen, nu start de motor niet meer.
Bougies nagezien, vonken beiden.
Nieuwe benzine in de tank, carburateurs leeg laten lopen om zodoende verse benzine te krijgen.
Wie kan mij adviseren wat het kan zijn.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2008 20:11 
Een beetje wasbenzine bovenop de zuigers gieten, bougies er weer in starten. Als er dan nog niets gebeurt in het vooronder (ploffen, de neiging tot aanslaan of zelfs aanslaan) dan zou het kunnen zijn dat de vonk onder compressie te zwak om het mengsel te ontbranden.
Dat kan liggen aan bobines, te veel weerstand in de bougiedoppen, stator etc.
Ook kan het liggen aan een mechanische oorzaak; te weinig compressie, verkeerde kleptiming (m.n. als de nokkenasketting is vervangen en de kleptiming verkeerd is afgesteld), hangende / lekkende klep etc.

Gebruik eens de zoekfunctie; dan kom je veel leed maar ook oplossingen tegen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2008 20:17 
Bert,

Asl de motor wel start als de omgevingstemperatuur hoger is, of als hij meer de neiging heeft om te starten vlak nadat je de bougies hebt gecontroleerd....

Dan durf ik te zeggen, helaas uit ervaring, : stator.

Harmony,
Hans.
[ ziet overal stator problemen :( ]
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 maart 2008 23:41 
Hoi Bert,

Komt er wel benzine in de cilinders? Kontroleer de toestand van je aanzuigrubbers, als hier scheuren in zitten of ze zitten los dan trek je valse lucht en komt er wellicht geen brandstof in de cilinders. Check ook of de bobines correct zijn aangesloten want anders zie je wel vonken maar op het verkeerde moment. Check ook je luchtfilter eens, als die erg vervuild is dan loopt ie ook slecht. Het is een geval van try and error, je moet echt alles langslopen tot je tenslotte de oorzaak tegen komt.

Succes en laat even weten hoe het gaat.

Ton

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2008 21:30 
Hoi met Beussie ik zag dat je in HHwaard woont nou ik woon in Alkmaar als je je mailadres naar mij stuurt (of wat ook mag je woonadres) want dan maken we een afspraak en kom ik bij jou om het probleem te trachten op te lossen (niet gezegd dat het lukt maar ja we kunnen altijd een poging wagen) mijn mailadres is ~ gc.beuzekom@chello.nl~

Schrijver bert de haas
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2008 22:38 
Mijn probleem met mijn CX is opgelost!!! Jongens wat ben ik blij.
Forumlid Hans had gelijk, beetje wasbenzine en nieuwe bougies en lopen

Allemaal bedankt voor jullie reakties.

Bert

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startproblemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven