Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

luchtfilter en rook uit uitlaat

Schrijver reinier
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2008 22:22 
Vandaag even met John op pad geweest vanuit Groningen naar 2 sloperijen in Friesland. Altijd leuk.
Hij rijdt achter mij aan en bij een stop vertelt hij dat de rechter uitlaat regelmatig rookt bij doortrekken/schakelen e.d. We redeneren terug dat bij een sloperij ik mn luchtfilter er even uit had gehad en dat de uitlaat daarnį pas rookte!
Ik besloot het filter exact zo terug te zetten als het eerst zat. Een hele lichte roestvorming op een deel van de buitenkant wijst mij de daarbij de weg. Deze richt ik naar de carbs toe. En wat blijkt...weg zwarte rook.... (tenzij John me voor het lapje houdt, haha)
Vraag ik me toch af hoe dit kan. Is het filter dan opener gebleven door de tijd heen aan de carburateurkant dan elders? (minder lucht Rechts/meer benzine =zwarte rookpluimpjes..?)
In mijn logboek kan ik helaas niet meer terug vinden bij welke km-stand ik het filter vervangen heb.

Groeten, Reinier

Schrijver dreester
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2008 22:46 
oh zit het zo...

dacht dat je je luchtfilter door je uitlaat heen kwijt was geraakt..

andre (die zeker wist dat het nog geen 1 april was)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2008 23:02 
dreester,
als hij het luchtfilter door de uitlaat heen had kwijtgeraakt had dan degene achter hem rijdend tochwel even gestopt??

groetjes werner (die wel eens achter een shadow reed en de uitlaat zag wegstuiteren...)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2008 23:08 
denk ik ook wel beinhart, maar vond de tekst in topic wel grappig. alsof de luchtfilter +rook door z.n uitlaat gekomen was..

andre (die liever geen stuiterende onderdelen voor zich ziet vliegen)

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2008 09:53 | Aangepast door: A Koopmans 
als je het filterhuis openmaakt zit er onderin een verhoging
door de vorm van het filterhuis word er dus een soort circulaire luchtstroom in het filterhuis tot stand gebracht
bij het doortrekken (veel gas geven voor langere tijd)
ontstaat er dus in het filterhuis een orkaan (wat overdreven weet ik wel)
Als je nu niet regelmatig je slangetjes onder de motor leeg laat lopen hoopt zich onderin het filterhuis olie op en dat gaat met het even doortrekken lekker door de cilinders de uitlaat in en dat rookt lekker
Je praat over roestvorming op je luchtfilter>> dit is denk ik een teken dat het luchtfilter er al erg lang in zit want dat roest normaal niet zo snel

dit is zoals ik het zie
dus luchtfilerhuis schoonmaken slangetje leeghalen
dan nog eens proberen helpt dat niet dan zeker een nieuw luchtfilter er in
P.s. Wat is het verbruik van de motor ??

gr Arnold

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2008 10:35 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou de laatste tijd als ik iemand berijd komt er ook roest uit de pijp
maar dat komt door mijn ouderdom [dom
Heren door aldat getreuzel van jullie geld buidel vernieuw dat luchtfilter eens in de twee jaar ongeacht de aantal KILOMETERS die je gereden hebt
het is net als je een doos met kroketen twee jaar in de diepvries hebt laten liggen dan word alles taai
,je kan het met de bloote oog niet zien maar de doorlaat raakt verstopt daar door
en wat ARNOLD schreef dat slangetje is zeer voornaam

Floris heeft een jaar of wat geleden Raporten gemaakt welke je kan afdrukken op A4 formaat om alls te controleren doe dit
Maar die o.j. dat slangetje doe ik Maandelijks je weet maar nooit
groeten allemaal O.J.

Onderhoudsschema (printversie)
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver reinier
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 maart 2008 11:25 
Je hebt helemaal gelijk O.J.... onderhoud is alles... Ik ga gelijk een nieuw filter bestellen en je idee overnemen.
Vorige week had ik die onderhoudsschema's al uitgeprint, ik vond het al fijn dat er aangepaste schema's waren gemaakt! Ik heb thuis een oude kat en die vertroetel ik ook en daar ga ik ook mee naar de "onderhouds"arts toe...op tijd... Die houding nu even overnemen voor mijn CX..spint ze ook weer als een poes.

@Arnold, gelukkig geen olie onder in het filterhuis. Verbruik ga ik meten na een nieuw luchtfilter.

Bedankt voor uwer meedenken maar weer :)

Reinier

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 maart 2008 11:42 | Aangepast door: voorbijganger 
Er liggen hier nog een paar knippers op je te wachten Reinier, ik zou ze niet laten roesten zoals je LF. Roest duidt toch op een of andere manier op vocht en lucht.

Schrijver reinier
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 maart 2008 13:37 
Hoi Ton,
We waren ook bijna nog bij je langs geweest zaterdag...maar John zit nog wat met perrikelen rond z'n rijbewijs en dus komen we dan met de 2 motoren bij je langs.. Leg de knippers maar lekker naast de warme kachel :)

En over vocht, dat klopt wel. De carterontluchting komt er op uit (tegen aan) en ik heb een lekke waterpompkering gehad met water in oliekarter wat vermengd in 'zeep' veranderde... Nooit mee gedoucht overigens.

Ik bel je..

Schrijver John de Vries
Gast 
#10 | Geplaatst: 30 maart 2008 14:44 | Aangepast door: John de Vries 
hehe ik zei toch dat je je filter wel eens mocht vervangen :P
en idd binnenkort naar dokkum, (valbeugels halen)ik zit ook al te springen om weer te mogen rijden (was gister in de auto achter reinier aan, is toch niet echt leuk.)

p.s. leuk he het cbr dat je rijbewijs weer inneemt ivm medicijngebruik, nu moet ik van hun weer opnieuw examen doen, grom, grom, grom

p.p.s boonstra in ureterp heeft een complete set uitlaatdempers liggen (nieuw) voor maar 100euro's meteen ff setje gehaald

Schrijver voorbijganger
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 maart 2008 19:00 | Aangepast door: voorbijganger 
@ beide Griunnigers: Wat betreft dat langskomen is wel okee maar ik was gister ook op pad dus een belletje is dan wel handig vooraf anders kan de deur zo maar dicht wezen.
Uuh uh wat lees ik valbeugels halen in Dokkum?

@ john: Ik neem mijn valbeugels deze week mee naar Leeuwarden voor ene Jeroen.
en ik heb maar een stel
Of zie ik het verkeerd haal je ze niet bij mij of ben jij Jeroen?

Schrijver John de Vries
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 maart 2008 20:36 
ok miscommunicatie tussen reinier en mij blijkbaar...
ik dacht dat reinier dat ook door had gegeven dat ik wel belang had bij de valbeugels..
maar maakt niet uit ik weet ook nog een andere set is er vlak bij...
dan alsnog leuk om naar je toe te komen leer ik weer meer cx rijders kennen...:P

Schrijver voorbijganger
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 maart 2008 22:03 
John,

k dacht al.
Zoals gezegd is langskomen prima maar wel ff afspreken anders vis je achter het net.

Groet

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 luchtfilter en rook uit uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven