Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

startproblemen na jaar niet gereden

Schrijver henduk
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2008 21:48 
Hoi, door omstandigheden heb ik ongeveer een jaar niet kunnen rijden op mijn cx. Hij heeft droog in de schuur gestaan, heb de accu 24 uur opgeladen en vervolgens proberen te starten. Wie kan mij advies geven?
Heb de choke uitgetrokken ( wat ik achteraf mischien niet had moeten doen) nu ruikt het erg naar benzine, heb ik hem nu dan verzopen? Heb hiervoor nooit problemen gehad met starten, maar ja reed toen regelmatig. Welke stappen moet ik ondernemen, las ook dat ik de accu wel 3 dagen moet opladen, de bougies vonken wel...groeten van henduk uit dedemsvaart.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2008 22:01 
Verse benzine in de tank?

Daar schijnt de CX gevoelig voor te zijn dus oude benzine aftappen en verse er in.
Nieuwe bougies erin?
Luchtfilter schoon liever nog vervangen (lees andere zaken aangaande dit onderwerp op dit forum)

Starten met de choke open, niet verzuipen wellicht ff 5 minuten wachten na je eerste startpoging en dit herhalen totdat ie echt start.

Schrijver deaffy
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2008 22:51 
eerst zorgen voor een goed opgeladen accu natuurlijk, een accumate geeft precies aan wanneer de accu vol is,oude benzine uit de vlotterkamers laten lopen, door schroef los te draaien, schroef aan onderkant vlotterkamer,
bougie,s eruit, beetje benzine in bougiegat gieten, eerst bougiegat schoonmaken, bougie,s er weer in,
choke open, en starten maar, als ie loopt choke even erop houden,
vergeet niet er nieuwe olie in te gooien,
gr arthur

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2008 23:12 
Gewoon even wat wasbenzine door het bougiegat gieten, bougies er weer in en dan start ie geheid. Verder even niets doen/schoonmaken.
Natuurlijk wel zorgen voor een goed geladen accu.
Als er verder niets mis is blijft ie daarna ook gewoon lopen (en starten).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 maart 2008 10:26 
Ik deed dat altijd met startkabels en de auto.Zo ben je zeker dat je je opgeladen batterij niet leegtrekt. Vroeger wel twintig keer zo gedaan, nooit problemen door gehad. Nu rijd ik veel meer, en zorg ik ervoor dat ik minstens 1 keer per week een blokje om rij want mijn cx houdt niet van stilstaan.
Je kan best eerst enkele keren starten zonder choke, dan enkele keren half open en daarna pas met choke helemaal open.
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver henduk
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 maart 2008 18:27 
Bedankt voor de reacties, zal het allemaal proberen, zal je laten weten hoe het afgelopen is. trouwens had er vorig jaar net nieuwe olie opgedaan, is het nodig om dit nu alweer te vervangen? heb met die nieuwe olie nog geen 1000 km gereden ook al is het een jaar geleden.
groeten van Henduk !!

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 maart 2008 19:43 
lees het overal maar na olie eens per jaar of 5000 km
zeker als het geen half syntheet dat gaat meestal iets langer mee
en word 8000 km geadviseerd
maar ook door stilstand gaat de smeerkwaliteit van de olie achteruit
@ danieltrouven ff een keer per week een blokje rond >>als dat blokje maar zo groot is dat het blok op temperatuur is anders berokken je meer slijtage dan dat je hem stil laat staan en eens per 3 weken 3 blokjes achterelkaar rondrijd want dan is hij wel op temperatuur

Arnold

Schrijver henduk
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 april 2008 16:27 
nou, heb de tip van Hans geprobeerd, fantastisch!!! starten lopen, he he hij doet het weer, beetje wasbenzine erop. bedankt allemaal voor de tips.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startproblemen na jaar niet gereden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven