Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Cx loopt niet goed

Schrijver maarten07
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 maart 2008 21:29 
Hallo, ik heb een cx hij heeft een aantal jaren stilgestaan.Ik heb er een nieuwe accu ingedaan en het was starten en lopen.
Maar ik heb het idee dat hij op 1 cilinder loopt.
De linker uitlaatbocht is al heet terwijl de andere iets warm wordt.
Waar kan het aan liggen.
Kan het met de benzine toevoer te maken hebben .
Hij ploft ook erg af en toe.
Hij rijd ook niet hard, en de uitlaat links wordt heel erg heet.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn.

Schrijver deaffy
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 maart 2008 22:17 
tja vonkt de bougie op de rechter cylinder?
en ja als de motor niet in orde is ga je er natuurlijk niet meer rijden,
heb je de olie gecheckt, de koelvloeistof, kijk eerst maar eens of ie vonkt,
er zullen beslist mensen zijn die hier nog iets aan toe te voegen hebben!

Schrijver Gertjan
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 april 2008 09:46 
Hoi deaffy,

Als de motor lang heeft stilgestaan kunnen de weerstanden in de bougiekappen geoxideerd zijn.
Ouwe Jan heeft al meerdere keren voorgesteld om deze weerstanden te vervangen door een paar balpenveertjes.
Ook bij mij zitten er inmiddels balpenveertjes sind de motor bij het inhalen in ging houden. Toen ik op de grevelingendam een vrachtwagen passeerde (toen mocht dat nog) zorgde dit inhouden voor wat benauwde momenten.
Misschien niet de juiste oplossing maar het is het proberen waard en het kost bijna niets.

Groetjes Gertjan

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 1 april 2008 09:56 
Er zijn een aantal zaken die je na kan kijken. Heb je een goede vonk aan de rechter bougie? Meet de weerstand van de bougiedop na en verwijder eventuele corrosie aan de binnenkant van de bougiedop. Zijn de rubbers van je inlaatspruitstuk nog dicht?
Meet de weerstanden van de draden van de stator na.(grote stekkerblok onder het zadel)
Controleer alle stekkers op corrosie.
Als je rechter cilinder niet mee doet, is het logisch dat de linkerkant heet wordt, en de motor niet hard rijdt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 april 2008 19:35 
kuch

het ALLEREERSTE dat je moet doen is olie vervangen, het tweede de carburateurs een keer (of 2) echt grondig schoonmaken, liefst met ultrasoon. Wedden dat ie dan goed loopt?

Schrijver maarten07
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 april 2008 21:43 
Hallo, weer hartelijk dank voor alle goede tips.
Ik zal zaterdag eerst eens nieuwe olie op het blok doen, en kijken of de bougies goed vonken.
Bedankt!!

Schrijver oldsnowman
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 april 2008 21:48 
De mijne had ook een paar jaar stil gestaan, heeft even gelopen en toen de rotzooi in de tank en carb. lekker was losgeweekt door de nieuwe benzine begon de ellende. Benzinefilter geplaatst en de carb. ultrasoon laten reinigen. Voila..... starten en lopen als een tierelier en geen probleem meer gehad, ook nu niet nadat hij de winter heeft stil gestaan. (ehhh... wel even een keer stationair laten lopen en een ritje van ongeveer 5 km tussendoor, voor de zekerheid).
Nu laten reinigen bij de motorboer( nu kun je met dit weer nog snel terecht) en dan kan je binnenkort genieten van je CX en wil je nooit meer een andere fiets.

Gr. Hans

Schrijver deaffy
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 april 2008 11:06 
hallo maarten,
waar woon je,
mss kan ik je helpen,
als het in de buurt is,
ik woon nl in oss,
klik op forum lid,
dan zie je mijn email adres,
gr arthur

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cx loopt niet goed

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven