Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ander type motorblok ????

 
Schrijver kolenberg
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 april 2008 18:14 
mijn motorblok gaat niet lukken met de vastgeroeste zuigers, ik heb hem aan de praat gekregen voor even maar nu lukt het niet meer.
tijdens het lopen was het een grote blauwe rookwolk die niet minder bleef maar steeds meer werd.
hij geeft ook heel veel overdruk en de hele handel zou uit elkaar moeten en gereviseerd moeten worden , dit is een werkje voor de volgende winter..
ik kan een ander blokje overnemen maar het viel mij op op de foto dat er op de plaats van de dop waar je kan aflezen op het vliegwiel van de merktekens een AANSLUITING zit van een carterontluchting of koelwater.
is dit van een ander model ?? , en is dat om te bouwen op mijn cx.
mijn cx is van 78 en dit andere blok is waarschijnlijk van begin 80 !!!!
kan iemand mij daar advies over geven ?????

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2008 18:38 
Ja hoor je kan elke 500 gebruiken in een CX 500 frame
Ja hoor je kan elke 650 gebruiken in een CX 650 frame
de stop waar je het over hebt is enkelt voor de afstelling voor je kleppen en de onstekings tijd stip
Honda dacht er moet daar een extra carter ontluchting komen daarom dat verhoogde stuk
Het beste is deze niet meer te gebruiken voorkomt olie verbruik daar het vlieg wiel de olie in deze ontluchter spetterd ,de slang achter op de motorblok deze mag je niet verwijderen want dat is de echte carter ontluchting
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 april 2008 19:09 
Bij mijn cx bouwjaar 1982 zit er ook zo'n nippel op met de slang naar het luchtfilterhuis
dat hij daardoor veel olie verbruik kan ik niet echt zeggen
ik heb 6000 km geleden olie ververst en toen een kan van 4 liter gekocht
nu na 6000 km is de kan leeg
maar ja nu is het weer tijd om kleppen te stellen en olie te vervangen
dit om mijn ervaring maar te delen

gr Arnold

Schrijver kolenberg
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 april 2008 21:53 
ouwe_jan
hallo jan , dus als ik dat goed begrijp kan ik mijn oude stop op die exstra carterontluchting weer opdraaien, en die slang achter op de motorblok moet ik aansluiten op het luchtfilter.
groetjes eric

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 april 2008 22:43 
Hoi Eric,

je mag de "oude" platte dop er niet zomaar op doen, want dan heb je waarschijnlijk geen carterontluchting meer. Bij de eerste CXen zat er op de cylinderkoppen een ontluchting waarop slangen via een T-stuk naar het luchtfilter gingen. Later heeft Honda het beter gevonden om zo'n tuut als jij nu gezien hebt te gebruiken, schijnt beter te werken. Er zijn zelfs complete kitjes geweest om daar naar toe om te bouwen. Als OJ zegt dat je dan misschien meer olie gebruikt zal dat wel, maar zonder ontluchting krijg je meer problemen.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 april 2008 20:09 
Ik heb het voorgaande niet gelezen, maar wil wel even iets zeggen over die rook wolken.
Ik heb wel vaker blokken gezien die met een kapote koppaking weg gezet zijn. Deze blokken zijn altijd kapot. Het gaat om het volgende, de roest in de cilinderwant is zo erg dat kraters gevormd zijn. Deze worden niet meer door de schraap veren afgedicht. Ophonen is ook geen optie omdat de cilindermaat over de tolerantie grens komt. Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar het mocht niet baten. Het middenblok is dus vaak wel overleden.
Kijk hier goed naar.
groetjs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver kolenberg
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 april 2008 20:18 
hoi marco je hebt 100 % gelijk , de bovenste helft zat helemaal vol met roest en ik heb het geschuurd en wat gehoond , ik had het motortje na 20 min starten pas aan de praat en er liep binnen 5 min bijna een liter motorolie via de carterontluchting het luchtfilterhuis in, dus overleden.
ik ga morgen een donorblokje halen en probeer hiermee meer geluk te hebben,
het viel mij op dat het motorblok makkelijk en simpel uit het frame te halen is
groetjes eric

Schrijver kolenberg
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 april 2008 12:39 
heb gisteren in den oever( heen en terug 450 km )een ander blokje gehaald bij eric en ben het blokje aan het schoonmaken en wat spulletjes aan het overzetten, zal van de week het er onder zetten en kijken wat het gaat doen , ik heb er alle vertrouwen in
gr eric

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ander type motorblok ????

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven