Arnold,
Ik heb er dus een ander blok onder gehangen, het oude blok is aan revisie toe maar nooit problemen gehad met het bijladen van de accu. Nu heb ik er dus een ander blok onderhangen en laad opeens mijn accu niet meer bij. Net nog even gemeten en ik had bij twee draden iets van 1,5 volt en bij de derde 5,4. Bij gasgeven werd het niet meer wat eigenlijk wel zou moeten toch? Als ik bij de accu meet heb ik 12,8 volt, geef ik gas dan veranderd er niks, zou wel moeten. Wat ik overigens ook merk is dat de motor wat inhoud cq hapert bij het optrekken, heb de carbs al gesinchroniseerd en deze zijn onlangs ook gereinigd en gereviseerd, bougies zijn nieuw evenals luchtfilter, bougiedoppen voorzien van balpenveertjes. Dit haperen zou waarschijnlijk ook wel aan de stator kunnen liggen toch?
Jan en Marco, jullie ook bedankt voor je reaktie, ik denk dat het gewoon tijd is voor een nieuwe dynamo, de rest van de gangbare zaken had ik al vervangen aan dit blok en had ik nou die dynamo ook maar meegenomen.....
Gegroet
Ton |