Ik heb zoiets ook al eerder mee gemaakt. Wat hierboven beschreven wordt help allemaal, maar er kan nog een ander probleem zijn.
Hoe sneller de startmotor draait hoe meer spaning naar de cdi unit gaat tot dat een maximaal bereikt wordt. Is er in de voeding een wikkeling kapot, zal je dat met starten merken. Hoe sneller het vliegwiel draait hoe meer spanning uit de stator komt. Hierdoor start de motor beter.Maar nu jouw motor.
Vooral de 650 die jij hebt, geeft een hoop tegen druk op de start motor. Ik denk ook dat hier het probleem zit. Je hebt namelijk een gewone CX 500 stator er op zitten. Dus elke keer als hij tegen de compressie punt loopt, heeft het vliegwiel een lage snelheid. De condensator zal wel iets vast houden maar dat is niet genoeg. Dus ik denk dat de compresie het grootste probleem is.
Wat kunnen we er aan doen, neem een beter of eventueel een groter accu. Maak de massa kabels zwaarder en dus dikker. Maak ook meerder massa punten van het blok naar het frame en van het frame naar de accu.
Dan de plus kabel, maak die dikker naar het start relai en van het start relai naar de start motor.
Dan hebben we nog twee punten die een probleem kunnen zijn. Het start relai zelf kan af en toe geen contact maken, en de start motor. Alles moet in een goede staat zijn. Bij twijfel zou ik die maar eens uitwisselelen en of schoon maken.
Waarom start hij dan maar op 1 cilinder, doordat er weinig spaning naar de cdi unit gaat geeft de cdi unit meestal de voorkeur om de linker cilinder een betere vonk te geven. Maar de linker cilinder heeft vaak ook als eerste verse benziene. Dus daardoor wil hij vaak dan wel op 1 kant starten. De andere kent heeft nog oude benzien en dat in combinatie met een slechte vonk, wil het dus niet starten.
Dit kan vrij lang aanhouden.
Het lijkt me ook raadzaam om te bekijken of er een decompresseur op die 650 van jouw gemaakt kan worden. Het doel is dus om een zo hoo mogelijke snelheid van de startmoter te krijgen waardoor er een goed vonk opgebouwd kan worden.
Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet maken. Maar het werkt wel.
Als je nog vragen hebt, laat het mee weten.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html