Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Even voor de zekerheid

 
Schrijver Albert
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 april 2008 19:09 | Aangepast door: Albert 
Vandaag kwam ik terug op m'n CX500E (voor het eerst met aanhanger!) en toen ik hem een keer liet afslaan wilde hij niet meer starten. De startmotor ging gewoon niet meer rond, typisch lege accu. Aanduwen en hij deed het weer. Later sloeg hij af bij stationair toerental, alleen zonder de lampen aan loopt hij nog stationair. Aangezien ik nog geen 500km en een week geleden er een nieuwe accu in heb gedaan, leek het me geen accu probleem. Maar hij lijkt niet bij te laden.

Meten van de accuspanning stationair leverde 8,8V op, bij 7000 t/m 9,1V, dit is te weinig. Ik ben bang dat de stator het begeven heeft...

Ik heb in het forum gezocht en ben wat aan het meten gegaan: de weerstand tussen de drie gele draden is bij allemaal op een na 4 Ohm, bij de laatste combinatie 0.5 Ohm. Ik heb nu twee vragen:

- Zeggen deze waarden met zekerheid dat het de stator is? Zo ja, welke kun je het beste kopen, die met extra capaciteit?
- Wat is het vermogen van de generator? Het WP zegt 5 ampere bij 5000 t/m met 14,5V, oftwel 72,5Watt. Dat lijkt me erg weinig? Ik dacht dat het 180W is, anders heb je wel heel weinig vermogen over.

Groeten,
Albert

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 april 2008 19:26 
Ik weet het niet maar mail hans V eens hij is erg op de hoogte met dit soort zaken en heeft zelfs een stator tester gemaakt.

Schrijver antonio
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 april 2008 20:50 
weer een klant voor de HEMA-DYNAMO

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 april 2008 22:55 | Aangepast door: Hansv 
Nou Voorbijganger, dat is wel erg veel eer.

Albert,

Ik heb inderdaad een stator tester gemaakt, maar alleen voor de CX500(zab) modellen. Ik meen dat er in een CX500E een transistor ontsteking heeft, en een andere stator dan de CX500(zab) modellen. Over de stator van de CX500(zab) kan ik inderdaad aardig mee praten, maar een 'E' of GL model waag ik me niet aan. Daarvoor moet je de ECHTE kenners hebben, en daar hoor ik (nog) niet bij :)
Ik raad je aan om even het forum af te wachtten en anders naar Floris of O.J. te mailen. Zonder anderen tekort te doen vind ik dat Ouwe Jan een schat aan kennis en ervaring heeft, ook met "E" modellen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik vind dat er wel erg weinig spanning op je accu staat. Dat moet toch echt boven de 14 volt uitkomen om bij te laden.

Harmony,
Hans.
( weet ongeveer hoever zijn kennis en kunde reikt, maar is nog niet te oud om bij te leren van de CX-Meesters )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 april 2008 11:08 | Aangepast door: gompie 
OJ weet veel over eencilinder prutteltjes,
een cilinder meer zal voor hem geen probleem opleveren, integendeel!
In geval van nood kan hij je motor weer prima laten starten met een balpenveertje...

Dirk (die gewoon ff wat wil zeggen)
Rookworst zonder R is ook worst!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Even voor de zekerheid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven