Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

niet op toeren willen komen

Schrijver kolenberg
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 april 2008 20:04 
van het weekend een ander blok er onder gelegd, en heb het volgende probleem,
de motor slaat goed aan maar komt niet bover de 2000 toeren.
in het begin bij de eerste startpoging liep hij wel wat meer toeren met moeite, maar nu start hij goed, maar boven de 2000 komt hij niet meer.
er zit nieuwe olie in ,nieuwe bougie,s goed luchtfilter.
ik heb de accu er los naast staan en als ik die los koppel, dan blijft de motor lopen, maar als ik de spanning meet op de losgekoppelde kabels komt deze niet boven 2.8 volt, kan daar het probleem zitten ?????
groetjes eric

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 april 2008 22:13 
ik durf het haast niet te zeggen "stator"?

Schrijver kolenberg
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 april 2008 22:45 
okee , ik was er al bang voor , heb de zoekmachine bekeken en had al zo,n vermoeden, ik heb mijn oude blok waar van ik zeker weet dat deze goed is, kan je mij eenvoudig uitleggen waar hij zit en hoe ik deze kan vervangen ???
gr eric

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 april 2008 23:04 
Hallo Eric, kijk eens onder het kopje "Techniek" en dan sleutelen, hier vind je de informatie die je nodig hebt. Ook staat er ergens nog een link naar een verhaal over de dynamo/stator in het engels maar ik weet nu ff niet waar dat staat dus moet je zelf ff aan het zoeken. Het is niet erg moeilijk overigens.

Succes

Ton (die zelf ook voor een stator wissel staat)

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 7 april 2008 23:04 | Aangepast door: MAST 
De stator zit in je blok, aan de binnenkant van het achterdeksel.
Zie het plaatje:
Stator in achterdeksel CX blok
Het blok moet open om erbij te kunnen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 april 2008 09:31 
Ik zie 2 problemen.
Spanning en toerental staan los van elkaar.

Ik zou op dit moment niet kunnen vertellen waarom het blok niet boven de 2000 toeren wil komen. Vind het ook heel vreemd dat het blok niet naar 6000 toeren wil.

Vermoedelijk is er iets aan de hand met de onstekings vervroeging, sterker nog ik denk dat de cdi iets niet goed door krijgt. Maar dannog moet de motor onbelast zeker naar de 5000 toeren kunnen.

Ik heb er geen verklaring voor. Hier moet gemeten worden. Om even kort door de bocht te gaan lijkt me het beste dat je de achterdeksel over zet van het ene blok naar het andere blok.

Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver kolenberg
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 april 2008 14:30 
ik ben bezig het achterste deel over te zetten, ben nieuwe keeringen wezen halen en ga straks de handel weer monteren , ik zag al dat het tandwiel van het cardan anders was maar kon deze overzetten,
ik vraag me enkel nog af hoe ik de vervroeger op tijd kan zetten ??
wie kan dit simpel uitleggen ??
groetjes eric

Schrijver kolenberg
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 april 2008 17:29 
heb alles overgezet , nieuwe keeringen pakkingen en nu bij het testdraaien wil hij amper ronddraaien en heb het gehad met deze cx,
ik zet hem op marktplaats, krijg het niet voor elkaar, ik hou mij in de toekomst maar weer bij 2 takt , dat is stukken simpeler, iedereen bedankt voor de adviezen en wie er nog een cx wil aanschaffen de mijne is aan de buitenkant in zeer goede staat en gaat voor onderdelen compleet met kenteken en reserve blok weg voor 200 euro

Schrijver kolenberg
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 april 2008 20:25 
de motor is verkocht , hopelijk krijgt de nieuwe eigenaar hem goed aan de praat
gr eric

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 niet op toeren willen komen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven