Jos wat Wouter schrijft kan het zijn
Maar het kunnen er nog veel meer zijn
Vanaf deze kant kan ik dat niet beoordelen dus haal de carburateur er onder vandaan en ga dan systeem matisch alles na kijken [in vak jargon
nalopen wat er niet goed is gemonteerd.]
Meest voorkomend is de luchtstel schroeven de O-ring stuk of het kleine
stalen ringetje is weg ,veertje vergeten
synchroon stellen kan je al een beetje doen door te kijken als de gaskleppen net voor het kleine gaatje blijft staan ,let wel de linkse kan je verstellen met het moertje los en het schroefje in of uit te draaijen
de Rechtse gasschuif kan enkelt met de grote zwarte dop draaijen
als de carb goed zijn monteer deze met de schroef van de gaskabel en wel deze als je de gashandel draaid voor gas te geven los ,want dat is zeer voornam met afstellen van je stationeren toeren tal
Chock kabel vast en controlleer of de chock kleppen allebij dicht gaan
daarna de chockknop terug
Benzine in de carb en starten met de chock open als de motor draait chock terug slaat hij af dan de zwarte knop iets in draaijen tot dat de motor blijft draaijen [wel benzine in de carb bij vullen
dan motor af en de stelbout met contramoer vast zetten zodat er een klein beetje speling op het gas manet blijft
er is nu veel geschreven maar aldoende leert men hoe de carb moeten worden afgesteld
P/S/ben je in bezit van twee vacum meters dan kan je daarmee de cab
heel mooi mee afstellen
o.j. die zegt altijd fluitje van een cent als je het maar goed doet en niet bang bent om het te doen
De aan houders winnen altijd
als de motor goed is afgesteld dan rechter bogie dop er af halen ,dan moet de motor blijven lopen,zo doe je ook met de linker kant
werkt dat goed nou dan heb je veel plezier als je rijd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden