Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

remleidingen

Schrijver erikerna
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 april 2008 19:08 | Aangepast door: erikerna 
Zondag in Veghel wat gepraat over remleidingen met een aantal CX èrs waaronder ook beussie. Die van mij (cx650)zetten uit als ik de rem in knijp. Hier was het verhaal om staal flex leidingen te monteren. Wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik deze het beste voor een redelijke prijs kopen.

groeten, Erik

Schrijver antoon

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 april 2008 20:13 
Hoi Erik,
Ik rij zelf een silverwing gl 650 met staalflex en en cx 500 c ook met staal,is gewoon super, de spons is weg!
heb ik ze gehaald bij van de Heiden motors in Den Bosch.
Daar waren ze het goedkoopst.
Je kunt het best even rond winkelen want er zit wel wat prijsverschil.
Groetjes Antoon

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 april 2008 21:54 
Hoi Erik,
Volgens meneer honda moeten de remleidingen om de zeven (7)!!!! jaar vervangen worden. Ze worden met het verouderen inderdaad erg sponzig. Ze zijn eenvoudig te vervangen door stalen exemplaren. Heb idd net zoals Antoon de remleidingen bij van der Heijden in ' s-Bosch gekocht (misschien een beetje ver voor je). Later kwam ik Henk tegen op een oldtimer (bromfiets)beurs in Drunen. Deze Henk kon ter plaatse remleidingen maken en de gewenste koppelingen eraan persen. Was ook nog een stuk goedkoper dan de motorzaak. Zie link:URL.
gr.Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 15 april 2008 22:02 
Als de zaak van Henk je te ver weg is, kan je ook bij Kommer in Garderen terecht voor staalflex remleidingen. En in de buurt van Amsterdam bij :Boksmotyre
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikerna
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 april 2008 22:53 
Tja wat is ver weg. Volgens mij wonen de meeste CX `ers niet bij mij in de buurt.( Holten (o.v) ) Garderen ligt voorlopig nog het dichtste bij. De remleidingen waar we het over hebben, worden de koppelingen eraan geperst, of met schroefdraad er aan gedraaid? Wat is beter ?

groet, Erik
(rode Cx 650 met Schurgers)

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 april 2008 09:47 
Hoi Erik,
De leidingen moeter eraan geperst worden. Bij de geschroefde bestaat de kans dat het niet goed gebeurd en dan zit je zonder..... Sinds een paar jaar mogen ze volgens de motorboer ook niet meer verkocht/gemonteerd worden.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 april 2008 11:42 
Klopt. Ik heb net een gebruikte BMW gekocht en daar zaten die geschroefde leidingen op. Van de 6 banjo's zaten er tot mijn verbazing 2 los... Blij tta ik dat gezien heb vóór ik ermee ben gaan rijden.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 april 2008 11:56 
bij mijn cx hebben stalen remleidingen enorm geholpen, remde stuk feller en minder sponzig (icm dubbelzuigerige remklauwen op dubbele schijven zorgt ervoor dat mijn cx beter remt dan mijn cb)
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 april 2008 16:39 
bij onderdelen struik in leiden: 11 euro per banje (dus voor ons x 6) en 3 euro per meter remleiding. Ben je zo ongeveer 7 tientjes kwijt.

zelf alles opmeten

Schrijver erikerna
Gast 
#10 | Geplaatst: 16 april 2008 17:25 
Kijk, dat is goede informatie samen. Ik ben ook wijzer dat ik hier in de buurt( Goor) ook remleidingen kan laten maken. Ik ga een deze dagen langs om de maten en prijs te overleggen. Dus voor degene die in het oosten CX`st. Wij hebben zo lijkt mij ook een leverancier in de buurt want ze waren goed op de hoogte. Ze wisten mij zelfs de maat te vertelen. Wordt vervolgd.

Erik

Schrijver erikerna
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 april 2008 23:30 
Vandaag langs geweest in Goor voor de remleidingen. Zag er goed uit. De maten uit zijn gegevens klopten met de werkelijke maten van mijn motor. Koppelingen worden eraan geperst. Morgen ophalen. Ik ben benieuwd hoe hij gaat remmen.

Erik

Schrijver emiel
Gast 
#12 | Geplaatst: 22 april 2008 19:49 
Aloha,

dat klinkt goed!
Vanuit Borne is dat ook goed te doen naar Goor.

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver ErikB
Gast 
#13 | Geplaatst: 24 april 2008 22:30 
Ziet er perfect uit. Ga ze binnenkort monteren, en ben intussen zeer benieuwd hoe ze remmen. Ik had de keus tussen zwarte en RVS kleur. Ik heb de zwarte genomen.

Erik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remleidingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven