Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vreemde bougievraag

Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 april 2008 13:09 
Ik heb een vraag over de bougies van en CX 500: Welke maat is de schroefdraad? Wat is de diameter van die schroefdraad inclusief draad?

Ik hoop dta iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb namelijk een hele oude tank gekocht voor de BMW die ik naats mijn CX heb. Daar zitten twee gaten in voor benzinekraantjes, maar ik heb nog geen kraantjes kunnne vinden die passen. Het enige dat tot nu toe past zijn de bougies van een CX. Ik heb alleen geen nauwkeurige genoege meetaparatuur om dit op te meten. Nu is de motor bijna af en kan ik er niet mij rijden omdat i geen kraantjes heb. Erg frustrerend.

vriendelijke groet,

Michiel

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 april 2008 13:43 
Heey Michiel,

Ik denk dat jij eens moet gaan kijken bij Jan Gol in Nijkerkerveen. Hij heeft alles voor 2 kleps BMW's en mischien ook wel jouw fel begeerde kraantjes!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 april 2008 14:03 
Hallo Erik,

Bedankt voor de tip. Het probleem is alleen dat het geen BMW tank is, maar een engelse caferacer tank die niet voor een speciaal type of merk motor is gebouwd.

groet,

Michiel

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 april 2008 14:46 
Aha, nu snap ik jouw probleem, ik begreep dat het een oude BMW tank was maar dit is natuurlijk nog leuker! HD heeft heel veel soorten kraantjes gahad, mischien zit daar wat bij? Ik zal vanavond eens in het W&W Cycles boek kijken.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 april 2008 15:16 
plaatje voor het beeld: (nog in aanbouw):

Ben echt heel blij met die tabnk. Mooie lak ook, zo verweerd :)

Maar ik heb inmiddels begrepen dat de maat M10 x1 is?? Dus als iemand daar een benzinekraantje (liefst 2) voor weet te liggen, hoor ik het graag!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 april 2008 16:40 
M 12 x 1.25 is de draad van de cx motoren
van een BMW zou ik even verder moeten zoeken
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 april 2008 17:14 
Gaaf ding hoor!! wordt vast een leuke fiets!!

Groet Erik.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 april 2008 23:59 
Hoi Michiel, kijk eens hier
Deze jongens doen veel in engelse motoren en kunnen je wellicht verder helpen.

Succes

Ton

Schrijver MIOB
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 april 2008 09:12 
Bedankt voor alle tips! Het is inmiddels gelukt via Bolman in Den Haag. Ik heb de eerste meters op de BMW er nu op zitten, geweldige motor!

groet,

Michiel

Schrijver emiel
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 april 2008 11:06 
Hoi Michiel,

de BMW ziet er super uit!

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver MIOB
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 april 2008 12:43 
dank je wel. Ik ben er ook heel erg blij mee, het is/was veel werk, maar het begint echt al ergens op te lijken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vreemde bougievraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven