Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

handrrem/ remlicht

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 april 2008 23:07 
Afgelopen zaterdan na de beurs heeft Arnold mij geholpen om de schakelaar van mijn (hand)remlicht weer gangbaar te maken.
Maar ook in de bedrading zit iets niet goed. (zal waarschijnlijk nieuwe moeten trekken)

Is er iemand die weet hoe deze bedrading loopt, hij verdwijnt namelijk gelijk in de kabelboom en ik kan niet vinden waar hij uitkomt.

alvast bedankt. Greetzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 april 2008 08:01 | Aangepast door: Hansv 
Twee draden. Volgens het schema:
Spanningvoerend : Zwart,
Geschakeld Groen/geel,

Vanaf de schakelaar in de draadboom naar de koplamp, samen met de rest van de schakelaar-bedrading (start/kill switch).

Vanaf daar rechtstreeks naar achteren. Moet ergens nog een aansluiting zitten voor de voetremlichtschakelaar, maar denk dat vdie vrij achteraan zit.

Succes.

Harmony,
Hans.
( is arnold onder mijn duiven aan het schieten ;) ? )

Zorgenpuntje : connector in het kontje, bij het remlicht zelf.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 april 2008 11:47 
Pjotter,

- Doet je remlicht het wél op je voetrempedaal?

- Meet met een voltmetertje of er 12V staat op de zwarte draad en de andere draad van de meter op de min van de accu. Hier zal wrs wel 12V zijn anders kon je ook niet starten.

- Meet nu op de geel/groene draad MET INGETROKKEN VOORREM of daar 12V staat. Als dat niet zo is, is wrs het schakelaartje op de handrem stuk.

- Als daar WEL 12V staat, meet dan op de geel/groene draad van de ACHTERREM SCHAKELAAR MET INGETROKKEN VOORREM en de achterrem niet aanraken. Als hier geen 12V staat is de draad van de voorrem naar de achterrem stuk. Je kan dan "buitenom" een nieuwe draad leggen naar de achterrem.
Als hier WEL 12V staat dan is er iets met de verbinding tussen de achterrem schakelaar en de rem lampen. (dan kon de lamp het ook niet op de voetrempedaal doen.

Nou, Suc6 met meten!

Groet Erik ( Die ook nog even een schot lost onder Hans z'n duiven )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 april 2008 16:24 | Aangepast door: pjotter 
@Erik, ja het remlicht doet het wel op het voetpendaal. Dus ligt het duidelijk aan de bedrading voor de handrem. De schakelaar doet het zekerweten wel, die heeft arnold al doorgemeten. Bedrading is ook al ver heen.... (oxidatie en gebroken/versleten)
Denk dat er toch wel nieuw getrokken moet worden.

Greetzzz pjot. ( die eerst maar eens een voltmeter moet gaan kopen)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 april 2008 19:58 
Hallo allen

en speciaal Hans

Ik mag niet schieten en zeker niet op duiven
maar mijn ogen zien wel eens wat en zo ook op de onderdelen beurs toen jij de handrem schakelaar open maakte
Pjotter reed samen met mij op en ging mee op de koffie
tijdens die koffie klets hier zij hij dat zijn remlicht schakelaar niet werkte bij de voor rem dus kon ik wat ik van jou gezien had gelijk in praktijk brengen
alleen deze was nog iets erger zelfs het veertje wat er in zat was helemaal weggerot, dus heb ik het schoongemaakt en een balpen veertje er in gezet ,toen door gefloten en ja hoor die deed het weer toen op de motor de 2 draadjes tegen elkaar gehouden en zelfs toen wilde de rem lamp niet gaan branden ,dus conclusie er was iets met de rest aan de hand en daar is hij nu zelf naar aan het zoeken

voor zover de uitleg

Met dank aan hans voor de uitleg van het open maken van de handrem-licht-schakelaar-van-de-voor-rem-van-een-honda-cx-500

gr Arnold

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 handrrem/ remlicht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven